Ziua siguranței pe internet: Noile soluții de la Google pentru o mai bună protecție online

Google aduce îmbunătățiri ale protecției confidențialității
Google

Siguranța online a utilizatorilor individuali și a familiilor este în centrul activităților Google. Pentru a marca Ziua siguranței pe internet, Google anunță cele mai noi opțiuni și instrumente pe care utilizatorii le vor putea personaliza pentru a-și proteja informațiile personale.

Opțiuni suplimentare de protecție în Chrome, Google pentru iOS și Google Drive

Autentificare biometrică în Managerul de parole: Google recomandă utilizatorilor folosirea Manager de parole, ca fiind una dintre cele mai simple și mai sigure modalități pentru a-ți proteja informațiile personale. Noutatea pe care o aduce Google este opțiunea de autentificare biometrică, prin care utilizatorii pot acum să vizualizeze, copieze sau să-și editeze parolele salvate cu Managerul de parole Google în Chrome și Android.

Funcții noi de protecție în aplicația Google pentru iOS: utilizatorii puteau deja să-și protejeze confidențialitatea în aplicația Google pentru iOS prin opțiuni precum funcția de navigare Incognito, sau ștergerea istoricului căutărilor din ultimele 15 minute. În curând, utilizatorii vor putea configura și Face ID, pentru a-i împiedica pe utilizatorii străini să deschidă aplicația Google pe dispozitivul lor și să aibă acces la datele lor personale.

Protecția împotriva spamului în Google Drive: Google va lansa în săptămânile care urmează, în versiune beta, o nouă vizualizare în Drive pentru conținutul spam, ce va fi similară cu dosarul de spam din Gmail.

Noile funcții și instrumente de protecție online pentru familii

Serviciul de control parental de la Google, Family Link, permite părinților să monitorizeze și să protejeze activitatea online a copiilor lor, prin funcții precum limitarea timpului online sau restricționarea unui anumit tip de conținut. Noutățile în materie de protecție online pentru familii sunt:

Funcția „Căutare sigură” extinsă: Opțiunea Căutare sigură în Google este deja activată în mod prestabilit pentru utilizatorii sub 18 ani. În lunile care urmează va fi activă o nouă setare prestabilită pentru persoanele care nu au activat filtrul Căutare sigură, care va estompa imaginile explicite dacă acestea apar în rezultatele căutării Google. Această setare prestabilită poate fi ajustată din setări în orice moment.

Un nou playlist YouTube ce ajută părinții să-și învețe copiii despre siguranța pe internet: Google prezintă playlist-ul YouTube Kids “Construiește un internet mai sigur”, care include conținut despre folosirea în siguranță și responsabilă a tehnologiei și ajută părinții să explice mai ușor copiilor siguranța pe internet și timpul petrecut pe ecran.

Securitatea Google în cifre

Google blochează peste 100 de milioane de încercări de phishing în fiecare zi. Doar în 2021, Google a eliminat peste 3,4 miliarde de reclame online și a suspendat peste 5,6 milioane de conturi de publicitari. Utilizatorii Google pot raporta cu ușurință reclamele care par înșelătoare sau dacă acestea încalcă una dintre politicile Google. Direct din Centrul meu de anunțuri Google, ei pot afla mai multe informații despre compania de publicitate, inclusiv dacă acesta este sau nu o companie verificată.

Google verifică zilnic securitatea a peste 1 miliard de parole. Două miliarde de utilizatori activi ai Chrome sunt protejați cu tehnologia avansată a Google, iar 5 miliarde de dispozitive sunt protejate în fiecare zi împotriva site-urilor nesigure prin Navigarea Sigură a Google. Versiunea îmbunătățită a opțiunii Navigare Sigură, ce a fost lansată anul trecut, a redus cu 35% cazurile de phishing pentru utilizatorii Chrome.

Google scanează 100 de miliarde de aplicații zilnic pentru a identifica atacurile malware și blochează zilnic 15 miliarde de mesaje spam. Gmail blochează 99,9% din mesajele spam, tentativele de phishing și programele malware înainte ca acestea să ajungă în căsuța de e-mail.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*