Pentru a sărbători Ziua Pământului – marcată în fiecare an pe 22 aprilie, Google prezintă trendurile de căutare în materie de mediu din 20 de țări, inclusiv România. Datele acoperă căutările din perioada ianuarie – aprilie 2022 și oferă o perspectivă detaliată a subiectelor care sunt în centrul atenției oamenilor din diferite zone.
Cele mai căutate teme eco: veganism, reciclare, solar
Veganismul a fost unul dintre subiectele legate de mediu și ecologie care au generat cel mai mare interes în căutările pe Google în perioada ianuarie – aprilie 2022. În Germania, Ungaria, Irlanda, Elveția și Marea Britanie, veganismul a fost subiectul numărul unu în căutările pe teme eco, iar în 19 din cele 20 de țări analizate, printre care și România, a fost în top 10.
Aproape toate țările au avut „reciclare” în top 10 căutări. „Bunuri folosite” și „magazin second-hand” au fost în top 10 subiecte de căutare eco în 15 din cele 20 de țări analizate.
„Mașină electrică” este în top 10 cele mai căutate subiecte eco în 18 din cele 20 de țări incluse în analiză – inclusiv în România, în timp ce „energie solară” a fost între primele două căutări în Turcia, Spania, Africa de Sud, România, Portugalia, Franța și Polonia – în special în țări cu un climat mai cald. În total, energia solară este printre cele mai căutate 10 teme legate de ecologie în 19 din cele 20 de țări analizate.
Iată topul celor mai căutate subiecte legate de mediu și ecologie în România, în perioada ianuarie – aprilie 2022:
- Energie solară
- Veganism
- Reciclare
- Poluare
- Mașină electrică
- Energie eoliană
- Sustenabilitate
- Turbină eoliană
- Energie regenerabilă
- Bunuri folosite
Cele mai rapide creșteri: căutările axate pe soluții
Trendul general care se observă în toate țările este că oamenii vor să afle cum să acționeze concret sau să afle informații despre soluții climatice. Creșterile în căutări pentru „soluții de energie verde”, alături de căutări legate de sustenabilitate le-au depășit de 7 ori în volum pe cele precum „criză climatică”, „eco-anxietate” sau „poluare cu plastic”. Acest lucru sugerează că oamenii acceptă tot mai mult realitatea problemelor de mediu și vor să răspundă proactiv acestora – sau cel puțin să se informeze despre soluții.
În Irlanda, de exemplu, căutarea pe teme de mediu cu cea mai mare creștere, în perioada ianuarie – aprilie 2022, a fost „infrastructură urbană sustenabilă”, în Portugalia „reciclare de cauciucuri”; suedezii au fost interesați de „green computing”, turcii de „ambalaje sustenabile”, iar în Marea Britanie cea mai mare creștere în căutări a înregistrat-o “energia regenerabilă”. În alte țări, temerile au primat. Francezii au fost preocupați în căutări de „fast fashion” (cicluri scurte de modă, ce implică achiziția constantă de articole vestimentare noi, accent pe prețuri scăzute), în Germania cele mai mari creșteri au fost pentru „eco-anxietate”, iar în Belgia pentru „criza climatică”.
În România, cea mai mare creștere în căutările eco a avut-o „turismul responsabil”. Iată topul subiectelor legate de mediu și ecologie cu cea mai mare creștere în căutări pe Google în România, în perioada ianuarie – aprilie 2022:
- Turism responsabil
- Deșeuri biodegradabile
- Minimizarea deșeurilor
- Tratamentul deșeurilor
- Securitatea apei
- Eco-anxietate
- Migrant din motive de mediu
- Poluare marină
- Greenwashing
- Agricultură pentru producerea lactatelor
Be the first to comment