Răzvan Aleman, un român din tânăra generație care călătorește în jurul lumii și trăiește în Bali, a ajutat peste 1000 de români să își dezvolte afaceri online care să le genereze venituri pasive.
De la un angajat într-un call center din Sibiu unde câștiga 300 euro pe lună, în 2017 Răzvan Aleman a lansat prima afacere online, care i-a adus în mai puțin de un an vânzări de 50.000 dolari lunar, iar în 2021 a depășit 1 milion de euro cifră de afaceri din business-urile online.
Răzvan Aleman spune că două evenimente i-au marcat dezvoltarea personală și ascensiunea profesională: citirea cărții “Săptămâna de lucru de 4 ore” a lui Tim Ferris și un curs în care a învățat cum să vândă produse fizice pe Amazon.
“Am avut întotdeauna o atracție spre domeniul online. Chiar și când eram angajat într-un call center din Sibiu, în fiecare zi urmăream noutăți și știri din acest domeniu și consumam foarte mult conținut video și multă informație despre cum aș putea să încep un business real în domeniul online. Prima încercare a fost să creez un magazin online prin care clienții să își poată personaliza tricourile cu propriul design. Însă salariul de la call center de 300 euro nu mi-a permis să duc la bun sfârșit această idee de business deoarece mașinăriile necesare pentru printarea tricourilor costau câteva zeci de mii de euro.
Așa că, în anul 2017, după 6 luni în care am lucrat intens la dezvoltarea mea personală, am întâlnit în sfârșit oportunitatea de care aveam nevoie. Am aflat de un curs care avea să îmi schimbe viața. Era un curs în care eram învățați cum să vindem produze fizice pe Amazon, cum să ne creăm un brand și cum să facem tot acest business online, care este unul foarte complex.
Cursul costa 1500 euro, așa că am făcut un împrumut bancar de 5000$ și cu acești bani am început primul meu brand online, un brand de echipamente sportive pentru sală. În mai puțin de un an de la începerea primului business online am început să generez vânzări de 50.000$ lunar”, spune Răzvan Aleman.
La 2 ani de la începerea primului business online a aflat de la prietenul său, Claudiu Nistor, de o altă oportunitate online, și anume – vânzarea la nivel global de cărți cu sau fără conținut. Întrucât deja avea experiență în acest domeniu, ideea l-a atras din prima. Tot ce trebuia să facă era să urce cartea în format electronic și să o publice pe diferite platforme online, intrucât aceasta se printează și se distribuie doar în momentul în care clientul plasează o comandă. A ajuns să publice mii de cărți pe diferite platforme de print on demand din întreaga lume. În prezent, pentru Răzvan Aleman business-ul cu vânzarea de cărți reprezintă un venit consistent și 100% pasiv.
“La început mă ocupam personal de întregul business cu publicarea cărților online, de la găsirea nișelor, la analiza piețelor și crearea de interioare și coperți pentru cărțile pe care urma să le public. Acest proces dura la început, în funcție de complexitatea cărților, între 30 de minute și 2 ore pe carte completă + copertă. Încă un lucru care îmi place la acest model de business este că odată create, aceste cărți reprezintă un asset pe care îl poți folosi la infinit, și îl poți scala la nivel global, pe mai multe platforme, în mai multe limbi și formate. Acea muncă de 30 de minute până la 2 ore o să genereze venit pe viață, odată ce ai creat o carte completă”, spune Răzvan Aleman.
Ulterior, Răzvan Aleman și Claudiu Nistor au creat GoPublish, un curs complex despre publicarea de cărți la nivel global și au dezvoltat cea mai mare comunitate de autori din România, cu peste 1100 de membri, în care învață alte persoane cum să facă acest business de la A la Z.
De la 150 cursanți în prima ediție (septembrie 2020), în aproximativ un an, Răzvan Aleman și Claudiu Nistor au reușit să ajungă la peste 1100 de cursanți. Perioada de inscriere pentru cea de-a 5-a ediție a cursului GoPublish se desfășoară în perioada 23 mai – 24 iunie, iar cursul va începe pe 27 iunie.
GoPublish este un curs care îi învață pe români cum să-și transforme eficient timpul liber într-un venit lunar prin lansarea de cărți cu sau fără conținut. Sunt numite cărți cu sau fără conținut acele cărți simple cum sunt agendele, jurnalele, cărțile de colorat și altfel de cărți de acest fel, ce pot fi create pe baza unor template-uri. Cursanții învață cum să creeze și să le lanseze cărți la nivel internațional prin intermediul platformelor de print on demand.
La nivel global, industriile de cărți și de print on demand sunt într-o creștere continuă de la an la an. Un studiu recent de la Pew Research Center a arătat că printul tradițional de cărți este încă cel mai popular format.
- 72% dintre participanți au spus că citesc cărți anual, în orice format
- 65% au spus că citesc o carte pe an
- 37% au răspuns că citesc cărți în format fizic
- 7% au spus că citesc cărți în format electronic
În urma pandemiei, vânzările de cărți au crescut masiv față de 2019, așadar 2022 este un moment oportun pentru a lansa un business în direcția aceasta. Cărțile printate, în format fizic, au depășit în vânzări cărțile electronice cu 4 la 1.
- 191 de milioane de ebook-uri au fost vândute în Statele Unite în 2021, comparativ cu 750 de milioane de cărți printate
- Ca procentaj, vânzările cărților fizice sau printate au crescut cu 13.2% între 2020 și 2021, și cu 21% între 2019 și 2021
„Putem observa că aceste cărți în format fizic, pe care noi le printăm și le trimitem clienților folosind acest sistem de print on demand, sunt și o să rămână cea mai profitabilă sursă de venit din această industrie. Din 2019 și până în prezent, piața de cărți fizice a crescut cu aproximativ 33%.
Toate tipurile de cărți, atât pentru adulți, cât și pentru copii, au generat 26 de miliarde de dolari, iar aproape 75% din această sumă este reprezentată de vânzarea de cărți fizice, în timp ce 7% din sumă a fost generată de cărțile electronice, iar aproape 18% este reprezentată de cărțile în alte formate cum ar fi audiobook”, spune Răzvan Aleman.
Fiind pasionat de tehnologie și business-uri online, Răzvan Aleman este curent cu noile trenduri și, trăind în Bali de 3 ani, un hub pentru orice ramură a tehnologiei, a dezvoltat un interes major pentru partea de educație in online. Inspirat de oamenii care activează în sfera tehnologiei și totodată interesat generarea de venituri suplimentare prin intermediul mediului online, în prezent Răzvan Aleman lucrează la mai multe proiecte online ambițioase și de amploare, ca de exemplu cea mai mare platformă educațională despre generarea de venituri din surse online, care va aduce plus valoare în acest segment ce se află într-o creștere accelerată, mai ales în România.
„Sunt înconjurat de cei mai mari dezvoltatori din acest spațiu educațional și am prieteni foarte apropiați care sunt foarte conectați la tot ceea ce înseamnă aceste domenii. Așa mi-a venit ideea de a dezvolta o platformă educațională prin care să învățăm oamenii cum să se integreze in online și să fie la curent cu tot ceea ce înseamnă generare de venituri din mediul online”, spune Răzvan Aleman, care a învestit o mare parte din venituri în business-uri și investiții online, generând și trăind astfel din venituri doar din mediul online.
Be the first to comment