Mai multe agenții de turism din România și Republica Cehă s-au întâlnit, pe 27 aprilie, la Praga, în cadrul workshopului “Czeching out Romania”, dedicat discuțiilor privind noile tendințe din domeniu și modalitățile inovatoare de a atrage vizitatorii în destinația noastră. De asemenea, în cadrul aceluiași eveniment, a avut loc o întâlnire cu jurnaliști de turism din Cehia. Agențiile de turism din România prezente la eveniment sunt membre ale Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) și ale Asociației Incoming Romania (AIR).
Evenimentul a fost organizat de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Ambasada României în Republica Cehă și autoritățile cehe, ca parte a unei bune colaborări pentru promovarea turismului între cele două țări. Cuvântul de deschidere a fost susținut de ambasadorul României în Republica Cehă, Excelența Sa, doamna Antoaneta Barta, care a subliniat importanța colaborării strânse între operatorii economici din cele două țări.
Secretarul general Darius Vodă a salutat inițiativa și a mulțumit invitaților pentru interesul față de destinația noastră. “Suntem nerăbdători să lucrăm împreună pentru a crea oportunități de schimb cultural, oferind prietenilor noștri cehi experiențe de neuitat și amintiri de excepție cu și despre frumoasa noastră țară”, a declarat acesta.
Workshopul “Czeching out Romania” reafirmă angajamentul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului de a promova turismul românesc, cu scopul de a crește numărul de turiști cehi care vizitează România. Întâlnirea B2B se datorează, de asemenea, prezenței Ministerului Antreprenoriatului și Turismului la Forumul European de Turism (ETF), ediția 2022, eveniment organizat în perioada 15-16 noiembrie la Praga, în marja Președinției Cehiei la Consiliul Uniunii Europene.
Această acțiune face parte dintr-un efort mai amplu de promovare reciprocă a destinațiilor turistice, acțiune exprimată la sfârșitul anului trecut de delegația română, condusă de secretarul de stat Tudorița Lungu, în întrevederea cu ministrul adjunct al Ministerului Dezvoltării Regionale din Cehia, doamna Daniela Grabmüllerová.
”Este o ocazie importantă pentru agențiile de turism din România și Cehia să discute noile tendințe din industrie și să găsească modalități inovatoare de a atrage turiștii în destinațiile noastre. Este prima dată după 2006 când are loc un astfel de eveniment la Praga și vrem să mulțumim Ambasadei României la Praga pentru organizare. Cehia a fost întotdeauna o piață turistică tradițională pentru România, iar importanța turiștilor din Cehia care vin în țara noastră nu poate fi subestimată. Amintim cu plăcere de trecut, când veneau mulți turiști cehi în România și suntem nerăbdători să-i primim din nou cu brațele deschise”, subliniază Adrian Voican, vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) și președintele Comisiei de Incoming a ANAT.
Relațiile turistice dintre Cehia și România au o istorie îndelungată, care datează din perioada comunistă. În acea vreme, turismul între cele două țări era susținut de relațiile politice și economice strânse dintre statele socialiste din Europa de Est.
După Revoluția din 1989 și schimbările politice și economice din ambele țări, numărul turiștilor cehi care vizitau România a scăzut semnificativ, în timp ce interesul turiștilor români pentru Republica Cehă a crescut. Cu toate acestea, în ultimii ani, turismul din ambele direcții a început să se dezvolte din nou, pe măsură ce ambele țări își promovează atracțiile turistice și colaborează în domeniul turistic.
Cehia este o destinație populară pentru turiștii români, în special pentru capitala Praga și alte orașe istorice precum Cesky Krumlov și Karlovy Vary. În același timp, România atrage un număr din ce în ce mai mare de turiști cehi, atrași de frumusețea munților Carpați, de Delta Dunării și de orașele istorice precum Brașov, Sibiu și Cluj-Napoca.
Dacă în 2019 au sosit în România 80.000 de turiști cehi, în 2020 cifra acestora a scăzut la 26.000, iar în 2021 a ajuns la 32.000. Pe de altă parte, în Cehia au fost, în 2022, 102.243 de români, țara noastră fiind pe locul 15 ca număr de turiști dar considerată totuși o țară emitentă importantă. Republica Cehă are 15 birouri de promovare turistică și încă cinci companii partenere de public relations, pe când România a desființat toate birourile în 2017. De asemenea, brandul turistic al Cehiei are un logo refăcut, VisitCzechia, înlocuind sintagma ”Republica Cehă” cu Cehia, pentru a fi mai percutant.
Be the first to comment