În 2023, un an marcat de provocări importante pe segmentul materialelor de construcții, compania Symmetrica a raportat o creștere cu peste 20% a cifrei de afaceri, impactată de strategia de extindere a companiei și de investițiile realizate în ultimii ani. În ciuda contextului economic instabil, compania și-a consolidat poziția de lider pe segmentul de pavele și borduri vibropresate, dar și de cel mai mare producător autohton.
„În anul 2023 am resimțit acut instabilitatea mediului economic din România, mai ales în contextul în care, începând din 2020, a trebuit să gestionăm cu abilitate o multitudine de provocări. Astfel, încă din ianuarie 2023 am avut de navigat printre situații precum creșterea constantă a costurilor de producție, inflația ridicată și instabilitatea mediului legislativ. Mai mult de atât, încetinirea plăților din proiectele publice a impactat puternic activitatea întregului an”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
Acesta a subliniat, de asemenea, că dificultățile în ceea ce privește atragerea de angajați calificați și presiunea pe costuri au fost dublate, în toamna anului trecut, și de decizia Guvernului de eliminare parțială a facilităților fiscale acordate sectorului de construcții.
„În ciuda acestor provocări, cifra de afaceri a companiei a ajuns la 260 milioane de lei (cca. 52,5 milioane de euro) în exercițiul financiar încheiat, comparativ cu 210 milioane de lei (cca. 42,5 milioane de euro) în 2022. Acest lucru a fost susținut mai ales de deschiderea unei noi unități de producție, în Ovidiu – Constanța, dar și de modernizarea și extinderea fabricii din Prejmer – Brașov”, susține Sebastian Bobu.
Astfel, compania a crescut progresiv capacitatea de producție totală, dar și acoperirea geografică, având acces la proiecte din întreaga țară. De asemenea, Symmetrica și-a diversificat constant portofoliul de produse, țintind acapararea unui procent tot mai mare din segmentul rezidențial, unde interesul clientului se concentrează pe produse de design cu caracteristici speciale.
În ceea ce privește volumele comercializate anul trecut, compania a livrat peste 7 milioane de metri pătrați / liniari de produse, cu 12% mai mult comparativ cu 2022, an în care vânzările au totalizat 6,3 milioane de metri pătrați / liniari.
Investiții de 20 de milioane de euro în 2023
Anul trecut, compania a realizat investiții totale de peste 20 milioane de euro. Dintre acestea, 14 milioane de euro au fost direcționate către extinderea unității de producție din Prejmer și inaugurarea celei din Ovidiu, în timp ce alte 6 milioane de euro au fost necesare pentru dezvoltarea de parcuri fotovoltaice în 8 dintre cele 9 unități de producție.
„Compania noastră înțelege că viitorul construcțiilor este interconectat cu sustenabilitatea și responsabilitatea față de mediu. Investind în parcuri fotovoltaice pentru fabricile noastre, ne asigurăm nu doar că producem materiale de construcții de înaltă calitate și reducem costurile privind energia, ci și că facem aceste lucruri într-un mod ecologic și sustenabil”, a subliniat reprezentantul companiei.
De altfel, planurile de extindere ale Symmetrica nu se opresc aici, astfel, în ciuda faptului că 2024 nu va fi un an ușor în contextul provocărilor mediului de business, compania anunță că va inaugura cea mai mare fabrică din portofoliu, în urma unei investiții importante.
2024 – un an al provocărilor
În ceea ce privește piața de profil, reprezentantul Symmetrica estimează că aceasta a înregistrat o ușoară creștere anul trecut, cu cca. 7%, la o valoare de aproximativ 205,4 milioane de euro, confruntându-se cu provocările deja amintite.
Când vine vorba de anul în curs, Sebastian Bobu se declară rezervat, având în vedere că posibilele crize externe ar putea duce, din nou, la un val de creșteri ale prețurilor materiilor prime și energiei.
„Incertitudinea economică și geopolitică, inflația, ratele dobânzilor, accesul greu la creditare, instabilitatea politică și efectele acestora asupra mediului de afaceri sunt doar câteva dintre aspectele care pot influența piața de profil în acest an. De asemenea, vedem și o posibilă scădere a apetitului investițional din cauza incertitudinilor. Factori precum creșterea inflației și ratele dobânzilor mai mari pot impacta negativ deciziile de cumpărare ale consumatorilor, afectând vânzările pe segmentul de profil”, a mai spus reprezentantul Symmetrica.
Cu toate acestea, disponibilitatea fondurilor europene, inclusiv prin Planul Național de Relansare și Reziliență, ar putea fi, și în acest an, un factor important de sprijin pentru anumite categorii de construcții.
Be the first to comment