Symmetrica, liderul pieței locale de pavele și borduri vibropresate și cel mai mare producător autohton, a raportat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de peste 150 milioane lei (> 30 milioane euro), mai mare cu cca. 40% comparativ cu primele șase luni din 2023, avansul fiind susținut de avansul cererii de produse pe segmentul lucrărilor de infrastructură apă/canal și rutieră, dar și de un interes crescut al clienților pentru pavajele din gama Select.
„Suntem încântați să raportăm o creștere substanțială în primul semestru al anului 2024, ceea ce subliniază succesul strategiei noastre de diversificare a portofoliului de produse și de extindere a capacităților de producție. Creșterea cererii pentru produsele noastre de infrastructură și aprecierea produselor premium au avut un impact pozitiv. Suntem încrezători că vom continua acest trend pozitiv și în a doua jumătate a anului”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
În perioada ianuarie – iunie 2024, volumul total de produse livrate s-a majorat cu 30%, ajungând la 2,6 milioane mp/ml, față de 2 milioane mp/ml în aceeași perioadă a anului trecut.
Un factor semnificativ care a influențat pozitiv evoluția afacerilor a fost creșterea cu 12% a vânzărilor de produse destinate infrastructurii de apă/canal și a celei rutiere. În plus, cererea sporită pentru produsele premium din gama Select a stimulat creșterea business-ului, după un avans față de anul precedent în totalul vânzărilor.
Extinderea capacității de producție a companiei în 2023 prin deschiderea primei fabrici din Sud-Estul țării, la Ovidiu (Constanța) și extinderea unității din Prejmer (Brașov) au avut, de asemenea, un impact pozitiv semnificativ asupra business-ului companiei în acest an, efectele celor două investiții cu o valoare cumulată de 14 milioane euro fiind resimțite pe deplin în prima parte a acestui an. Aceste suplimentări de producție au permis companiei să răspundă mai eficient cererii crescute de pe piață, să acceseze noi proiecte și să îmbunătățească timpii de livrare.
Un alt element care a contribuit la avansul rulajului a fost creșterea prețului mediu pe mp/ml al produselor livrate, în contextul costurilor mai mari de producție.
„Deși am înregistrat progrese importante, nu putem ignora totuși provocările semnificative cu care ne confruntăm. Problemele legate de încasări și termenele mari de plată, în special din cauza întârzierilor la plată pentru lucrările finanțate de stat, au pus presiune asupra fluxului nostru de numerar. De asemenea, scăderea cererii pe segmentul rezidențial a fost o altă provocare majoră, care și-a pus amprenta asupra ritmului nostru de creștere”, a adăugat Sebastian Bobu.
Symmetrica s-a dezvoltat constant și organic în cei 30 de ani de activitate, extinzându-se la nivel național cu zece unități de producție. În 2024, compania a anunțat o investiție de aproape 50 de milioane de euro într-o nouă fabrică de pavaje și dale din beton, cea mai mare din portofoliu și din Sud-Estul Europei, proiect care confirmă ambițiile de dezvoltare a Symmetrica la nivel regional.
Piața de pavele este dominată, în proporție de peste 70%, de jucători locali, Symmetrica având cea mai mare capacitate de producție și acoperire geografica. Din totalul pieței de profil, cca. 40% din volumele de produse sunt destinate proiectelor de infrastructură, iar 25% sunt alocate celor logistice și industriale. Segmentul rezidențial, inclusiv cel al magazinelor de materiale de construcții și DIY, constituie 35% din totalul vânzărilor de profil.
Be the first to comment