Deși vara nu s-a încheiat, sezonul estival 2023 anunță record după record, pentru Revolut, în condițiile în care de la 1 mai până la 20 august, clienții români au utilizat serviciile sale în peste 220 de țări și teritorii. Potrivit datelor interne (agregate și anonimizate) analizate de banca digitală care are peste 3 milioane de clienți în România, utilizatorii Revolut au făcut aproape 16 milioane de plăți (13x față de 2020 și +74% față de 2022), iar numărul mediu de tranzacții per client a crescut la 25 (vs. 17 în 2020 și 22 în 2022). Suma totală cheltuită a crescut cu 63% în 2023 față de 2022 și de 10 ori față de anul 2020, depășind 340 milioane euro.
Indiferent unde au ajuns să-și petreacă vacanța – Vanuatu, Insulele Cook, Guyana Franceză sau Balcani – românii au folosit banca digitală Revolut pentru a plăti cazarea, pentru masa la restaurant, pentru atracții turistice și transport local. Suma medie cheltuită de un client Revolut din România care a petrecut vacanța de vară în străinătate a fost de 534 euro, reprezentând valoarea medie a tuturor plăților efectuate cu cardul Revolut către comercianți înregistrați în alte țări.
Topul destinațiilor estivale
În perioada de vârf a sezonului estival (jumătatea lunii august) aeroporturile și punctele de trecere ale frontierei au fost luate cu asalt, deși aglomerația (23%) și grevele din transporturi (20%) păreau a fi, potrivit unui studiu Dynata realizat pentru Revolut, principalele motive de enervare pentru turiștii români, atunci când călătoresc în străinătate. Weekendul prelungit de la jumătatea lunii august a contribuit la o intensificare a mobilității în scopuri turistice, mai ales pentru că acesta a fost primul sezon estival din ultimii patru ani în care nu a mai existat nicio restricție de călătorie din motive sanitare către țările preferate de români pentru vacanța de vară.
Destinațiile turistice unde turiștii români au cheltuit cel mai mult au fost: Grecia (aproape 42 milioane euro), Italia (35 milioane euro), Marea Britanie (30 milioane euro), Germania (25 milioane euro), Spania (23 milioane euro). Top 10 este completat de Franța, Bulgaria, Olanda, Turcia, Ungaria. De altfel, potrivit aceluiași studiu menționat anterior, la începutul anului, respondenții români indicau printre destinațiile considerate ca fiind cea mai bună alegere sub raportul calitate/preț: Grecia (12%), Turcia (7%), Germania și Egipt (6%).
În ceea ce privește numărul de turiști români utilizatori de Revolut care au ales să petreacă vacanțele în străinătate, conform datelor analizate de banca digitală, topul a fost următorul: Bulgaria (151.000 turiști), Grecia (123.000 turiști), Ungaria (106.000 turiști), Italia (97.000 turiști), Germania (88.000). Următoarele cinci destinații din top au fost: Marea Britanie, Franța, Spania, Austria, Turcia.
Cea mai mare sumă medie per utilizator cheltuită în perioada indicată a fost înregistrată în Vanuatu (1.765 euro), Insulele Cook (1.638 euro), Guyana Franceză (1.290 euro), Caraibele Olandeze (1.026 euro), Slovenia (1.007 euro). Dacă ne uităm la top 5 destinații după numărul de turiști, suma medie cheltuită per client, în Bulgaria, a fost de 131 euro, în Grecia de 338 euro, în Ungaria, 127 euro.
Potrivit aceluiași studiu Dynata menționat anterior, pentru două treimi dintre respondenți, costul este foarte important în alegerea destinației de vacanță și acesta este primul criteriu menționat de participanții la studiu. Pe locul al doilea se află condițiile de cazare (38%), pe locul al treilea (35%), mâncarea și tradițiile.
În condițiile în care experiența turistică este tot mai importantă, Revolut și-a diversificat oferta de funcții utile în călătorii direct în aplicație, în ultimii ani. Cu Sejururi și Case problema costurilor și a cazării este rezolvată direct în aplicație. Fie că preferă locațiile luxoase cu multe servicii incluse sau apartamentele funcționale în centrul unei capitale europene considerate atracția anului, clienții Revolut pot rezerva hotelul, pensiunea sau apartamentul conform așteptărilor lor direct în aplicație și pot beneficia și de cashback de 3-10% (în funcție de planul deținut) atunci când achită cazarea cu Revolut.
În timpul vacanțelor, românii sunt atrași în principal de descoperirea peisajelor și a atracțiilor turistice locale (67%), pe locul al doilea (52%) gastronomia specifică acelui loc, pe locul al treilea (45%) tradițiile și evenimentele cu specific local precum carnavalurile, festivalurile sau sărbătorile locale. Turiștilor români le mai plac și călătoriile în parcuri și rezervații naturale (38%), vizitele în muzee și galerii de artă (35%) sau să cumpere suveniruri și obiecte artizanale de la meșteri locali. Utilizatorii Revolut își pot planifica din timp programul de divertisment din timpul vacanțelor cu ajutorul funcției Activități. Plătind cu Revolut pentru activitatea aleasă, clienții pot primi cashback instant imediat după rezervarea cu succes a experienței turistice selectate.
Festivalurile de muzică electronică și pop, un magnet pentru turiștii străini în România
Pe de altă parte, festivalurile de muzică reprezintă una dintre oportunitățile de promovare a turismului local în rândul Generației Z și a Milenialilor. Dintr-o analiză bazată pe datele interne ale Revolut, în care au fost luate în calcul plățile realizate de clienții băncii digitale din alte țări în România, turiști din peste 47 de țări au vizitat țara noastră, în timpul festivalurilor Saga (22-26 iunie 2023), Neversea (5-10 iulie 2023), Electric Castle (18-25 iulie 2023), Untold (2-7 august 2023). Cea mai mare diversitate a fost înregistrată în București, în timpul Saga, urmată de Electric Castle (42 de țări), Untold (41 de țări), Neversea (32 de țări).
Comparativ cu 2022, a crescut atât numărul turiștilor străini, cât și cel al țărilor de unde au provenit aceștia (maximum 32 de țări, în Cluj-Napoca, în timpul Untold, în 2022). Aceasta arată popularitatea evenimentelor organizate în România și capacitatea lor de a atrage un public tânăr și activ, care este în căutarea unor experiențe turistice inedite. Festivalurile menționate susțin turismul local, atrăgând participanți din zeci de țări europene, dar și din țări mai îndepărtate (SUA, Japonia, Australia etc.).
Pe primul loc după numărul de turiști se află cei din Marea Britanie, care au efectuat plăți cu Revolut către comercianții din localitățile unde s-au derulat aceste evenimente în valoare de aproape 1 milion de euro (cumulat pentru perioadele menționate mai sus). Pe următoarele locuri de află turiștii din Franța (142.000 euro), Olanda (134.000 euro), Germania, Irlanda, Italia Spania și Belgia.
Un turist străin care a vizitat România în perioadele menționate a cheltuit, în medie, 82 de euro în restaurante, la shopping, pentru a plăti transportul local sau pentru divertisment, iar suma medie per tranzacție a fost de 25 de euro. Cele mai mari sume cheltuite au fost înregistrate pentru segmentul de vârstă 25-34 de ani, urmat de 35-44 de ani și 18-24 de ani. Doar pentru cinci tipuri de bugete (divertisment, shopping, servicii de alimentație publică și restaurante, transport și turism), cele trei generații de turiști străini au realizat plăți către comercianți români în valoare de peste 1,7 milioane euro, în perioadele indicate.
Revolut este banca digitală preferată de iubitorii de călătorii pentru funcțiile specifice precum schimbul valutar în peste 30 de monede, rezervarea cazării cu Sejururi, marketplace-uri pentru tururi ghidate, activități, atracții, posibilitatea de a împărți nota de plată între mai mulți utilizatori, asigurarea de călătorie inclusă în abonament, pentru planurile cu plată (Premium și Metal), asigurarea care acoperă până la 5.000 de euro pe an pentru zboruri cu avionul, biletele de tren, cazarea sau biletele la evenimente anulate din diverse motive, pentru clienții Ultra.
Be the first to comment