Astăzi, cu ocazia Zilei Fast-Food-ului, LifeBox, liderul pieței de healthy food delivery din România, atrage atenția asupra comportamentului alimentar incorect, ce poate duce la acumularea kilogramelor în plus și impact negativ asupra sănătății pe termen lung.
Potrivit datelor extrase din ghidul LifeBox pentru alegerea corectă a meniului, înainte să apeleze la un regim echilibrat din punct de vedere kilocaloric, 1 din 3 respondenți declară că mâncau cu preponderență produse de tip fast-food și multe dulciuri.
Prevalența supragreutății în România la persoanele cu vârsta peste 18 ani a fost de peste 57% atât în rândul femeilor, cât și al bărbaților, iar în ceea ce privește obezitatea, a fost înregistrată o prevalență între 20% și 30% la adulții de ambele sexe, conform unui studiu realizat de Organizația Mondială a Sănătății în 2016, citat de Centrul Național de Evaluare și Promovare a Stării de Sănătate.
Din punctul de vedere al specialiștilor, obezitatea este cel mai adesea rezultatul mai multor factori de risc printre care dieta nesănătoasă, cu un aport scăzut de fructe și legume, dar bogată în alimente de tipul fast food. Potrivit Dr. Anamaria Iulian (doctor și psiholog, expert în nutriție comportamentală și în tratamentul obezității infantile, și parte a echipei LifeBox), printre cele mai frecvente greșeli de alimentație care au drept consecință creșterea semnificativă în greutate se numără: absența micului dejun, a celor trei mese principale ale zilei și încercarea de a le recupera seara, mâncatul “pe fugă”, dependența de dulce sau preferința pentru alimente bogate în calorii de tip fast-food în detrimentul alimentelor nutritive.
Stilul de viață sedentar, lipsit de mișcare sau sport, este, de asemenea, considerat un factor de risc major pentru creșterea în greutate. Datele extrase din ghidul LifeBox arată că peste 90% dintre respondenți au un stil de viață sedentar, mai ales din cauza job-urilor de birou, procent potențat de perioada de lock-down, când tot mai multă lume lucrează de acasă. Mai mult, un procent de 82% de femei și 69% dintre bărbați sunt mai puțin activi – nu fac sport niciodată sau fac sport de 1-2 ori pe săptămână.
Un alt factor de risc în ceea ce privește obezitatea este stilul de viață al familiei, care poate influența negativ și comportamentul alimentar al copiilor. Conform Dr. Anamaria Iulian, dacă unul dintre părinți este obez, atunci copilul are 40% șanse să devină un adult cu probleme de greutate. În cazul în care ambii părinți sunt obezi, atunci procentul se dublează, ajungând la 80%.
„Obezitatea este din nefericire un fenomen care afectează tot mai multe persoane indiferent de vârstă, chiar și copii care de la vârste mici învață din familie un comportament alimentar nesănătos și un stil de viață sedentar. Abordarea obezității doar din perspectiva numărului de kilocalorii zilnice nu este suficientă. De aceea, în lupta împotriva kilogramelor în plus trebuie să ne concentrăm pe dobândirea unui stil de viață sănătos, pe corectarea comportamentului alimentar, adoptarea unei atitudini pro-mișcare și cultivarea emoțiilor pozitive”, a declarat Anamaria Iulian, doctor și psiholog, expert în nutriție comportamentală și în tratamentul obezității infantile, psiholog clinician și psihoterapeut.
Potrivit reprezentanților companiei, 3 din 4 clienți care aleg meniurile LifeBox declară că o fac din dorința de a slăbi, alte motive fiind reprezentate de timpul insuficient de preparare a celor cinci mese zilnice (trei mese principale și două gustări) sau pur și simplu dorința de a avea un stil de viață sănătos și echilibrat.
Fiind primul concept de acest tip pe piața de healthy food din România, LifeBox și-a asumat încă de la început rolul de a educa consumatorii și a-i ajuta să înțeleagă mai bine importanța unui stil de viață sănătos și echilibrat. Meniurile LifeBox sunt optimizate din punct de vedere nutrițional și calculate la un anumit număr de kilocalorii de către un medic nutriționist – Anamaria Iulian și Alex Cîrțu – Chef-ul LifeBox, astfel încât să ofere opțiunea unui comportament alimentar corect și să asigure cantitatea potrivită fiecărei persoane, în funcție de diversele stiluri alimentare ale clienților.
Be the first to comment