Un studiu ANCOM arată că 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfacţia generală fiind de 8,2
„Conform unui studiu de piață al ANCOM, 65% dintre respondenți au utilizat în ultimele 12 luni servicii poștale, satisfacţia generală cu privire la acest tip de servicii fiind de 8,2 puncte din maxim 10. În același timp, 71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, 28% făcând cumpărături online de câteva ori pe lună. Acest studiu vine în contextul în care, pe fondul pandemiei, rețelele poștale au funcționat în anul 2020 la capacitate maximă, satisfacția utilizatorilor fiind un instrument important de orientare și calibrare atât pentru furnizorii de servicii poștale, cât și pentru Autoritate, în calitatea sa de reglementator al acestei piețe”, a declarat astăzi Eduard LOVIN, vicepreședintele ANCOM, în cadrul celei de-a 8-a ediții a Forumului Român de Servicii de Curierat și Servicii Poștale.
Principalele rezultate ale studiului
Dintre respondenţii iniţiali, 26% au folosit serviciile poștale în calitate de expeditor, iar 62% în calitate de destinatar. În cadrul utilizatorilor de servicii poştale, cele mai cunoscute servicii poștale sunt cele având ca obiect coletele poştale, cu o notorietate de 97%, urmate de corespondență – 91% notorietate.
71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, mai mulţi în mediul urban (75%) decât în rural (65%).
28% dintre utilizatorii de servicii poștale au făcut, de regulă, chiar mai multe achiziții online într-o lună.
Astfel, costul mediu de livrare din magazinele online naţionale a fost de 26 lei, respondentii declarând că 13% dintre livrări au fost gratuite. Conform studiului comandat de ANCOM, o gospodărie a cheltuit aproximativ 111 lei cu serviciile poştale utilizate pe parcursul a 12 luni.
Marea majoritate a respondenților preferă ca livrarea trimiterilor poștale să fie efectuată la domiciliu/serviciu (82%). Pentru 42% momentul livrării le este indiferent, însă 52% preferă ca livrarea să fie realizată de luni până vineri, în intervalul orar 9-17. Numai 3% dintre utilizatori ar fi de acord să plătească un cost suplimentar pentru mărirea intervalului de livrare între orele 8-20 sau în zilele de sâmbătă.
Satisfacţia generală a utilizatorilor faţă de serviciile poştale utilizate în ultimele 12 luni a fost de 8,2 puncte din maximul de 10 posibile, iar în cazul celor având ca obiect coletele poştale satisfacţia a fost de 8,5 puncte.
Principalele criterii în funcție de care expeditorii de trimiteri poştale (colete sau corespondenţă) au ales furnizorii sunt calitatea serviciilor, tarifele practicate şi siguranța trimiterilor.
Studiul ANCOM
Studiul a fost realizat în perioada noiembrie – decembrie 2020 utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eșantion iniţial de screening de 2.094 respondenţi şi un eşantion principal de 1.440 de persoane de peste 16 ani, implicate direct în utilizarea serviciilor poștale, având o eroare maximă de ± 2,6%. Studiul este disponibil pe site-ul ANCOM.
Be the first to comment