Star Stone, cel mai mare producător român de pavaje premium destinate sectorului rezidențial, a încheiat anul 2022 cu vânzări de peste 7,1 milioane de euro, în creștere cu peste 30% față de 2021. Accesoriile de gard, dalele de pavaj și bolțarii sunt categoriile cu cele mai mari vânzări în 2022, cu ponderi în încasări de peste 20% fiecare.
Compania estimează că va menține ritmul de creștere în 2023, când se așteaptă la o cifră de afaceri mai mare cu 30%. Vânzările în afara României vor crește direct proporțional, păstrând procentul de 10% din totalul estimat în acest an.
Star Stone are ca principale piețe de desfacere România și Ungaria, unde își comercializează produsele premium în rețele de magazine specializate și de tip DIY. Compania deține mai multe produse inovative, inclusiv cu patent, precum bolțarii Traverstone Block, care reduc numărul de manopere necesare construcției și diminuează, astfel, cu până la 90% timpii de montaj pentru garduri, împrejmuiri de teren, fronturi stradale, ziduri decorative etc.
„2022 a fost un an excepțional din punctul de vedere al volatilității costurilor materiilor prime. Diferite evenimente, precum războiul din Ucraina, costurile energiei și aprecierea puternică a dolarului, dar și perspectiva unei crize economice globale, au afectat piața de construcții. Clienții rezidențiali s-au găsit în fața unei analize mai atente atunci când au făcut achiziții de materiale de construcții și au optat într-o măsură mai mare pentru produse de calitate. Alegând materiale de construcții premium, au înțeles să facă o investiție pe termen lung și nu o cheltuială pentru lucrările de amenajare și de construcție în propriile locuințe.
Pentru Star Stone, tendința românilor de a alege materiale de construcții de calitate s-a văzut, anul trecut, în creșterea cu peste 30% a cifrei de afaceri”, spune Cristian Pop, Director General Star Stone.
Aceste rezultate au stat la baza deciziei Star Stone de a suplimenta investițiile în dezvoltare, desfășurate în ultimii doi ani, cu încă 750.000 de euro, în 2023. Compania are în derulare mai multe proiecte începute în ultimii doi ani, iar investițiile de anul acesta se concentrează pe dezvoltarea investițiilor demarate anterior și susținerea acestora cu noi spații de depozitare și producție, automatizări și platforme betonate.
Anul trecut, Star Stone a anunțat trei mari proiecte de investiții: o linie de producție pe segmentul de piatră decorativă (investiție în derulare, estimată la 2,5 milioane de euro), o facilitate care a dublat capacitatea de producție a dalelor de pavaj (investiție finalizată cu un aport de 1,3 milioane de euro) și lansarea în piață a unei categorii de confecții metalice pentru panouri de gard, porți de acces pietonal și auto, precum și altor proiecte din acest sector.
Bugetul alocat pentru investiții majore în 2022 – 2023 depășește 3 milioane de euro. Odată cu aceste investiții, Star Stone estimează vânzări în creștere pe categoriile de bolțari (categoria va ajunge la o pondere de 24% din total, față de 20%, în 2022) și de piatră decorativă (ponderea va urca la 14%, de la 12%).
Be the first to comment