SES prezintă rezultatele studiului său anual Satellite Monitor – reperul industriei în ceea ce privește acoperirea prin intermediul sateliților TV, care consolidează poziția SES de lider în distribuția (directă sau indirectă) de conținut TV prin satelit. SES continuă să fie vârful de lance al industriei, distribuind 8.265 de canale, aproape 3.000 dintre ele HD, către un total de 361 milioane de gospodării la nivel global.
Datele Satellite Monitor arată creșterea continuă a acoperirii SES în Europa (+ 2 milioane de gospodării) și Africa (+2 milioane de gospodării). La principala poziție orbitală a SES de la 19,2o Est, sateliții SES deservesc un număr neatins până în prezent de 118 milioane de gospodării, reprezentând 43% din toate gospodăriile TV din Europa. Ponderea gospodăriilor care recepționează conținut HD de la poziția 19,2o Est a crescut la 84%. Următorul tabel arată acoperirea SES pe regiuni, conform datelor Satellite Monitor 2020:
Zonă | Număr de gospodării TV |
Europa | 170 milioane |
America de Nord | 65 milioane |
America Latină | 42 milioane |
Africa | 37 milioane |
Asia Pacific | 33 milioane |
Orientul Mijlociu | 13 milioane |
Per total, acoperirea SES în gospodării TV a scăzut marginal în 2020, din cauza unei schimbări în metodologia de raportare a autoritățile de reglementare din India, referitoare la definirea abonaților activi.
Soluțiile OTT, complementare televiziunii liniare
Piața TV europeană s-a menținut la niveluri constante în ultimii 4 ani, numărând 273,1 gospodării în 2020, 40% dintre aceste utilizând recepția prin satelit. Unul dintre trendurile ce se evidențiază pe piața europeană este creșterea zonei HD și UHD. Potrivit Satellite Monitor, satelitul rămâne platforma preferată pentru transmisiile HD, reprezentând aproape 40% din totalul gospodăriilor HD (gospodării care au un ecran HD și recepționează programe în acest format).
Numărul total al gospodăriilor HD din Europa a ajuns la 180 milioane la finalul lui 2020, cu 7,8% mai mult decât în 2019. De asemenea, numărul de ecrane UHD a crescut cu 5% față de 2019 și reprezintă în prezent 20% din totalul gospodăriilor TV din Europa (50 milioane de gospodării echipate cu ecrane TV UHD).
Soluțiile OTT (over-the-top) nu înlocuiesc serviciile de televiziune liniară, ci sunt complementare, subliniază studiul anual SES. În ultimii 5 ani, serviciile OTT în Europa au crescut cu 138%, în timp ce serviciile TV tradiționale – fie ele prin satelit, cablu, IPTV sau terestre – au rămas la același nivel. La finalul lui 2020, 31% dintre gospodăriile TV din Europa utilizau și un serviciu OTT, respectiv 78,4 milioane.
„Un reper al industriei, ediția de anul acesta a studiului Satellite Monitor confirmă din nou poziția SES de lider în materie de acoperire globală, cu focus către experiența de vizionarea a conținutului HD și UHD. Pandemia COVID-19 a determinat creșterea fără precedent a consumului de conținut, iar în multe părți din lume, televiziunea liniară continuă să fie prima alegere a oamenilor atunci când vor știri și informații. Vom continua să inovăm pentru a permite clienților noștri de servicii video să ajungă la o cât mai mare audiență, pe mai multe ecrane”, a declarat Steve Collar, CEO SES.
Be the first to comment