Cea de-a 29-a conferință a proiectului educațional SuperTeach, de la finele săptămânii trecute, a adus în discuție tema leadership-ului ca principal mecanism care demarează schimbarea în educație. Indiferent dacă vorbim de asumarea unui leadership personal sau de leadership managerial în instituțiile educaționale, școala românească are nevoie de oameni optimiști, ambițioși, pregătiți să devină motorul comunităților educaționale din care fac parte.
Conferința a adus în conversație, alături de comunitatea de profesori SuperTeach, specialiști în educație, leadership și mentalitate deschisă care au argumentat nevoia de redefinire a leadership-ului în școala românească, date fiind condițiile provocatoare în care activează sistemul educațional românesc în prezent.
Consilier Prezidențial: “În România există o nevoie acută de a promova exemple de bune practici”
”În România există o nevoie acută de a promova exemple de bune practici, mai ales în domeniul educației”, a transmis Președintele României comunității SuperTeach prin intermediul Ligiei Deca, Consilier Prezidențial în cadrul Departamentului Educație și Cercetare. ”Implicarea tuturor actorilor în schimbarea mentalităților și practicilor din sistemul de educație reprezintă un pilon important al eforturilor noastre colective de a oferi copiilor un start echitabil în viață”, a adăugat aceasta, felicitând echipa SuperTeach pentru ”sprijinul concret și consistent adus proiectului România Educată”.
Cristina Gheorghe, Directorul Școlii Varlaam Mitropolitul din Iași și Director al Institutului Dezvoltării Personale, a subliniat că ”leadership-ul nostru creează liderii de mâine ai României, ei vor fi produsul modului în care noi conștientizăm impactul rolului nostru de leaderi în sistemul educațional”, făcând un apel abordarea unei mentalități deschise, de orientare către celălalt și către obiectivele acestuia în toate nivelurile de intervenție în sistem.
În condiții atât de incerte, precum cele pe care le trăim, leaderul are nevoie să găsească echilibrul corect între impactul pe care îl resimte personal și obiectivul clasei sau al școlii pe care o conduce. Ionuț Stanimir, Director de Comunicare în cadrul BCR, a punctat realismul și adaptabilitatea acestuia pentru soluții creative, precum și conștientizarea propriilor limitări și lucrul în echipă ca fiind principalele instrumente care îl ajută pe leader să navigheze printre provocările psiho-sociale, materiale și temporale de care se lovește în fiecare zi.
La rândul său, Peer Stoop, expert la Entrepreneurship Academy în cadrul cursurilor de Dialog și Multiculturalitate, a dat exemple concrete de manifestare a leadership-ului în sala de clasă: “Fii un observator și un ascultător și adaptează permanent ce ai de spus la nevoile pe care le au cei din fața ta, învață echilibrul dintre a impune și a permite exprimarea elevilor așa cum este ea și chiar întreabă-i pe aceștia cum le-ar plăcea să se desfășoare orele lor de curs. Mai presus de toate, pregătește-te să critici într-o manieră pozitivă, dar și încurajează-i pe ceilalți să aplice același tip de critică cu tine.”
Expert în leadership: “Exemplele povestite în clasă nu sunt suficiente, fii tu însuți un exempluprin tot ceea ce faci”
În egală măsură, Radu Manolescu, expert în leadership, a întărit spusele lui Peer, adăugând: ”Exemplele povestite în clasă nu sunt suficiente, fii tu însuți un exemplu prin tot ceea ce faci, demonstrează valorile pe care vrei să le transmiți mai departe prin comportamentul propriu și antrenează-ți inteligența emoțională.”
Andy Szekely, speaker și coach în dezvoltare personală, a sumarizat cele mai importante caracteristici ale unui leader: acesta este un vizionar care își imagineză unde își dorește să ajungă în următorii patru ani alături de copii și este pregătit să fie alături de ei pe acest drum și să-i influențeze pozitiv să ajungă acolo. Este, de asemnenea statornic în visul său și nu renunță când e greu sau când nu are condițiile ideale pentru a-l îndeplini. Și are energie și bucurie cât pentru toți cei din jurul său la un loc, pentru a-i motiva și încuraja să viseze și ei.
Totodată, în cadrul evenimentului realizat în parteneriat cu Telekom Romania, SuperTeach a anunțat următoarele webinarii dedicate profesorilor, pentru perioada octombrie-noiebrie:
28 octombrie, ora 17.00 – ”În rol de elev pentru elevii tăi”, facilitat de profesorii Irina Vasile, Anca Simion și Ana Maria Bostan
29 octombrie, ora 17.00 – Atelier SuperTeach – Predare cu Mentalitate Deschisă, facilitat de
profesorii Carmen Neagu, Cătălina Riznic și Cristina Bărbosu Ene
3 noiembrie, ora 17.00 – ”Școala de Bani” – curs gratuit de educație financiară susținut de Camelia Olari, profesor de educație financiară și Group Sales Manager la BCR
11 noiembrie – ”Inside Out – Dezvoltare socio-emoțională la preșcolari”, moderat de Floriana Grozavu și Andreea Răvaș, profesori pentru învățământ primar
14 noiembrie, ora 9.30, Conferință SuperTeach Revoluția Mentălității în Educație – ”Descoperă Măreția”
Webinariile vor fi deschise tuturor profesorilor, în limita locurilor disponibile. Detalii despre modalitatea de participare vor fi disponibile pe site-ul și pe pagina de Facebook a proiectului. De asemenea, conferința din 24 octombrie va fi transmisă pe platforma Webex, iar mai multe informații privind evenimentul găsiți pe pagina de Facebook SuperTeach.
Be the first to comment