Dragos ma invita sa particip la Bilantul Responsabilitatii Sociale pe 2008 si cum departarea mea de romania m-a facut sa nu am de a face cu astfel de campanii in tara sau sa le observ rezultatele, am sa va spun o mica poveste.
Atunci cind am ajuns in state am observat un lucru tare ciudat. Mda, sunt multe chestii ciudate, dar eu ma refer la ceva ce leaga afisele de pe strada, reclamele de la tv si oamenii. Americanul de rind nu stie ce e aia responsabilitate sociala (Mda, nici romanul poate nu nimereste definitia din prima). diferenta este ca americanul o practica, pe cind noi… mai putin.
La nivelul companiilor, povestea asta face din politica interna. Unele se mandresc cu ea si o pun si in reclamele de la tv sau ziare, altele sunt mai modeste. Si asa ajungem la reclamele TV. Nu stiu cum se face, dar am ajuns sa vad si Fast-food-uri care bat moneda pe responsabilitatea sociala. Nu mai zic de magazine sau companiile care vind masini. Astea din urma par si cele mai active in domeniu. Si de cele mai multe ori chiar conving poporu.
De cind cu criza, au inceput sa apara mai multe reclame legate de mediu, de energii alternative. Nu te ajuta prea mult atunci cind stii ca nu ai bani in buzunar, dar macar te pun intr-un “state of mind” pozitiv.
iar ca sa raspund la intrebarea (oarecum retorica din titlu) Sunt convins ca si romanii stiu sa fie responsabili… social. Am vazut campanii care merita toata atentia in Romania. Dar parca sunt prea timide… Poate avem nevoie de probleme mai mari ca sa ne dam seama ca si astfel de chestii conteaza…
Be the first to comment