Packeta Group, compania-mamă a grupului de logistică și tehnologie ceh Zásilkovna, dar și a Packeta România, și-a majorat cifra de afaceri la 294 de milioane de euro în 2023, în creștere cu 18,3% față de anul anterior. Numărul de colete transportate în toate entitățile grupului a atins aproape 106 milioane, ceea ce, comparativ cu anul 2022, reprezintă o creștere de 17,9%.
La sfârșitul anului 2023, Packeta Group avea peste 15.000 de puncte pick-up proprii în 4 țări, inclusiv 6.200 de lockere Z-BOX și peste 137.000 de puncte pick-up partenere în Europa.
În 2023, Packeta a investit semnificativ în optimizarea rețelei sale de depozite, care a inclus închiderea locațiilor învechite, deschiderea unora noi, modernizate și automatizarea și îmbunătățirea depozitelor existente pentru a îmbunătăți calitatea livrării.
Acest lucru a fost făcut pentru a crește eficiența colectării, sortării și livrării coletelor cu scopul de a genera o creștere în ceea ce privește satisfacția clienților.
Packeta livrează în prezent pentru peste 49.000 de magazine online, iar aplicația mobilă Packeta a fost deja descărcată de peste 8.000.000 de utilizatori.
„În acest an, în ciuda declinului general al pieței de eCommerce și a actelor de dumping făcute de concurenți, Packeta a crescut semnificativ și și-a îmbunătățit nu numai poziția și cifra de afaceri pe piață, ci și profitabilitatea. Anul 2023 a fost, din nou, unul foarte provocator pentru eCommerce-ul ceh și s-a încheiat cu un declin de 6% față de anul precedent la nivel local. Cu toate acestea, Packeta a reușit să-și majoreze poziția pe piață prin cooperarea strânsă cu clienții existenți și prin atragerea de noi clienți, în ciuda războiului de prețuri din partea concurenților. Anul trecut, numărul de colete transportate a depășit 100 de milioane, pentru prima dată în istoria companiei.
În același timp, am investit în îmbunătățirea produselor și calității, în creșterea nivelului de satisfacție a clienților, în optimizarea rețelei de depozite, robotizare și în automatizarea proceselor. Am atins o profitabilitate mai mare în ciuda creșterii costurilor pe tot parcursul anului, nu numai datorită creșterii vânzărilor și cotei de piață, ci, în primul rând, prin îmbunătățirea continuă a eficienței, productivității muncii și generarea de economii prin îmbunătățirea proceselor. Aplicația noastră mobilă, care a fost una dintre cele mai populare și descărcate aplicații din Cehia pentru o perioadă lungă de timp, a fost deja descărcată de 8 milioane de utilizatori. Consider că 2023 a fost unul dintre cei mai de succes ani din istoria noastră și aș dori să mulțumesc tuturor celor peste 2.000 de angajați din cele șapte entități”, spune Simona Kijonková, CEO & Fondator al Packeta Group. „Mă aștept ca acest an să fie dificil de prezis, dar traiectoria Packeta este clară: să continuăm să ne consolidăm poziția nu numai în Republica Cehă, dar și pe piețele străine unde operăm, să ne extindem rapid și să aducem clienților noștri servicii și produse excelente care le ușurează viața”, adaugă Simona Kijonková.
La începutul anului trecut, Packeta s-a extins și a deschis a șaptea entitate, Packeta Adriatic, cu sediul în Slovenia. În februarie, a lansat un nou serviciu de expediere destinat tuturor clienților, prin intermediul locker-elor Z-BOX. Expedierea unui colet în acest mod este extrem de simplă și necesită doar aplicația Packeta, care permite, de asemenea, partajarea coletelor între doi utilizatori.
În luna mai, Packeta a deschis cel mai mare depozit din Moravia – Holubice, lângă Brno. Acesta are o suprafață totală de aproape 12.000 m² și poate procesa până la 120.000 de colete zilnic. Packeta a crescut, de asemenea, limita de greutate pentru colete de la 10 kg la 15 kg.
În cursul anului trecut, Packeta a demarat colaborarea cu mai mulți jucători mari din eCommerce. În martie, compania a intrat în parteneriat cu platforma online Allegro.com, cel mai mare marketplace din Polonia, clienții având astfel acces la milioane de oferte cu livrare prin Packeta. Printre alți clienți noi importanți se află Kaufland, Deichmann, Rossmann, IQOS, HUDY sau Waterdrop.
Recorduri și premii obținute în 2023
La finalul anului, Packeta a doborât mai multe recorduri: peste 880.000 de colete au fost procesate într-o singură zi, iar în weekendul de Black Friday, acest număr a urcat la 1,6 milioane de colete procesate, ceea ce reprezintă o creștere de 14% față de anul trecut.
Packeta a confirmat calitatea serviciilor și produselor sale câștigând o serie de premii prestigioase. Și-a apărat primul loc în competiția Most Trusted Brand în categoria Livrare Colet. Ajutoarele robotice PackMen, lansate în octombrie 2021, s-au clasat pe locul al doilea în categoria Cel Mai Bun Produs Logistic în competiția Best of Czech and Slovak Logistics. Și-a apărat aurul în sondajul TOP Employers în categoria Transport & Logistică, organizat de Asociația Studenților și Absolvenților.
Zásilkovna a fost, de asemenea, inclusă în TOP 3 cele mai populare mărci din Republica Cehă, un sondaj popular realizat de firma de consultanță KPMG, bazat pe 50.000 de recenzii ale clienților.
Packeta a câștigat primul loc în Microsoft Awards 2022 în categoria Modernizare Aplicații & DevOps pentru proiectul său de automatizare a procesului de sortare a coletelor. Aplicația mobilă Packeta, care a fost mult timp una dintre cele mai populare aplicații din Cehia, a avut succes în concursul AppParade și a câștigat un premiu în categoria Runners. Packeta România, entitatea locală membră a Packeta Group, a obținut premiul 𝗕𝗲𝘀𝘁 𝗖𝗿𝗼𝘀𝘀 – 𝗕𝗼𝗿𝗱𝗲𝗿 𝗦𝗲𝗿𝘃𝗶𝗰𝗲 pentru cel de-al treilea an consecutiv în cadrul galei Govnet Romania – Courier & Postal Services Business Awards for Excellence.
Be the first to comment