Mogo România, fintech-ul care finanțează achiziția autovehiculelor second-hand, lansează primul ghid online de educație financiară, consolidând eforturile companiei de a educa clienții despre planificarea personală a bugetului și importanța deciziilor financiare informate. Prin această platformă, utilizatorii pot obține o imagine de ansamblu asupra situației lor financiare, primind date referitoare la gradul de îndatorare, costul vieții, rezerva de bani și potențialul de împrumut.
Ghidul de educație financiară, lansat și la nivelul Eleving Group, compania mamă a Mogo IFN, reprezintă un pas important în strategia companiei de a atrage atenția asupra necesității educației financiare și metodelor de creditare responsabilă. În România, doar 8% din populație are cunoștințe financiare elementare, așa cum reiese dintr-un studiu realizat de Institutul de Economie Mondială al Academiei Române, ceea ce se traduce prin faptul că românii nu dețin suficiente abilități pentru gestionarea eficientă a finanțelor. Astfel, gradul lor de îndatorare poate atinge cote înalte, care în timp pot periclita situația financiară.
În acest context, Mogo pune la dispoziția consumatorilor resursele necesare pentru a fi întotdeauna informați și a putea face alegeri responsabile.
„De-a lungul celor 5 ani de activitate în România, am reușit să dezvoltăm afacerea, ajungând, în prezent, la un portofoliu de peste 7000 de credite acordate. Evoluția sustenabilă a activității noastre ne responsabilizează și ne îndeamnă la mai mult decât a fi întotdeauna alături de clienții noștri cu ofertele potrivite, ci și cu informații valoroase legate de procesul de finanțare, zone unde în ultimii ani am reușit să performăm. Educația financiară este un concept fundamental într-o societate prosperă, iar implementarea acestei platforme reprezintă un pas strategic pentru dezvoltarea afacerii noastre la nivel național, prin care urmărim să avem un impact social și să contribuim la educarea românilor în segmentul financiar”, declară Ionuț Badiu, director general al Mogo România.
Instrumentul de educație financiară poate fi utilizat de oricine dorește să acceseze orice tip de împrumut sau să-și evalueze situația actuală a creditului. Pentru a afla aceste informații, utilizatorul trebuie să răspundă la câteva întrebări referitoare la venitul său lunar, nivelul economiilor, banii alocați pentru angajamente recurente de plată sau rambursarea creditului, iar platforma va calcula automat raportul datorie-venit, utilizat de instituțiile financiare pentru acordarea creditelor. În plus, platforma conține o serie de articole de blog educative, cu informații precum reducerea impactului inflației asupra bugetului, evitarea fraudelor, gestionarea finanțelor și a datoriilor, sfaturi despre educație financiară și cereri de finanțare. De altfel, instrumentul este valabil la nivelul tuturor țărilor în care activează Eleving Group, Letonia, Lituania, Georgia, Estonia, Armenia, România, Moldova, Belarus, Uzbekistan, Kenya și Uganda.
„Această platformă este o parte importantă a strategiei de dezvoltare a grupului pe termen lung, în care ne îndreptăm atenția asupra educarea consumatorilor cu privire la educația financiară. Orice furnizor de servicii financiare dorește să colaboreze cu clienți educați și informați, care înțeleg principiile gestionării finanțelor și pot evalua riscurile și oportunitățile produselor financiare. Educația financiară nu ar trebui să stea doar pe umerii consumatorilor, ci este responsabilitatea tuturor jucătorilor implicați în domeniu să se implice activ. Astfel, până în 2025 ne angajăm să promovăm educația financiară prin acest instrument pentru cel puțin 500.000 de oameni din cele 14 piețe reprezentate de grupul nostru”, declară Arturs Cakars, Chief Corporate Affairs Officer al Eleving Group.
Be the first to comment