Masina Hidramata

De doua zile conduc o masina hidramata (cutie de viteze automata) si pot sa spun ca m-am indragostit de ea si de stilul ala de condus.

Pina mai ieri eram convins ca o astfel de masina este buna numai pentru americanii prosti si lenesi care nu vor sa se complice cu schimbatul vitezelor. Don’t get me wrong, imi place foarte mult sa conduc si o masina cu schimbator de viteze, dar cind poti sa faci totul mai elegant si mai simplu, de ce sa te complici?

Sunt convins ca unii dintre voi au condus asa ceva, asa ca descrierea de mai jos este destinata fie neincrezatorilor, fie curiosilor.

Am ales un Ford Focus (cred ca e ultimul model aparut) si l-am incercat pe cele mai solicitate strazi din USA: cele din California, mai exact in si pe linga Los Angeles. Dupa mai bine de 170 mile conduse sunt convins ca asta e cel mai bun mod de a conduce:

– cind pleci de la stop, in rampa nu o ia masina inapoi

– cind o pui in “R” (rear) masina nu face altceva decit sa mearga inapoi.

Pe de alta parte pedela de frana e folosita la greu. Tocmai de aia e si mai mare, dar a inceput sa-mi placa. Folosesti un singur picior (cel drept) si stai mereu cu mainile pe volan (asta daca nu vrei sa tii dreapta pe arm rest). Dupa doua zile inca mai caut schimbatorul de viteze la fiecare curba, dar imi dau seama imediat ca nu e acolo. In mod normal, cind dau de o masina noua imi trebuie o perioada de acomodare. In cazul de fata perioada s-a redus la mai putin de 10 minute.

Pe de alta parte, soferii americani sunt foarte civilizati (sau am dat eu doar peste unii cu bun simt, prin California) si regulile de circulatie sunt simple si usor de prins fara nicio pregatire anterioara in Codul lor rutier. Dar despre asta am sa vorbesc separat, daca te intereseaza…

Ai condus masini hidramate? Ce parere ai de ele?

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

5 Comments

  1. Bine ai venit la club, eu am stat vreo 5 ani in Canada cu masina cu mestecau…apoi am avut aceeasi revelatie ca tine

  2. Am condus Opel Vectra 2.2 DTi automata si nu am fost prea incantat. Era destul de confortabila, dar mi s-a parut si cam lenta. Schimba destul de “jos” vitezele si nu avea modul sport.
    Apoi am condus un Audi A6 3.0 TDi cu cutie automata si padele pentru schimbatul vitezelor pe volan. Mi-a schimbat radical impresia despre masinile cu cutie automata. In afara modului sport in care vitezele se schimba destul de “sus”, schimbatul vitezelor de pe volan este ceva de vis.
    Concluzia, cand o sa ma fac mare o sa-mi iau un 3.0 TDi cu cutie automata si padele pe volan. :D

  3. Buna Adrian ,

    Am cautat peste tot insa tot la tine am ajuns , ai fost de fiecare data un bun sfatuitor pentru mine si cred ca si pentru altii .

    Am o nelamurire , as dori sa imi cumpar o masina cu cutie automata si imi place si vreau un Golf 5 . Problema e ca nu am condus niciodata o astfel de masina si nu prea stiu cum se conduce .

    Am cateva intrebari daca ai putea sa imi spui fiecare litere ce inseamna si cum se foloseste ex P , R , N , D .

    Daca este in rampa si esti cu piciorul pe frana lasi frana si repede accelerezi ca sa nu i-a masina in jos ? Si am mai auzit ca daca esti la semafor si o lasi la punctul mort si nu tot ti piciorul pe frana se poate strica cutia de viteze repede daca tot schimbi ?

    Poate am pus prea multe intrebari dar daca poti sa ma ajuti cu un sfat il primesc cu drag . Multumesc si scuze de deranj .

  4. @Paul M: nu sunt expert in masini, dar pot sa-ti dau un sfat.

    Vei invata sa conduci o masina hidramata in primele 5 minute dupa ce te asezi la volan. Literele de care pomenesti sunt de la englezestile – Park, Reverse (mers in spate), Neutral si Drive. Cu alte cuvinte, atunci cind masina e in parcare o pui pe P, cind vrei sa dai inapoi o tii pe R, cind o vrei pe liber (in intersectie) o tii pe N si atunci cind conduci este mereu pe D.

    Daca esti in rampa nu conteaza pe ce tii piciorul atita timp cit maneta este pe una dintre acele litere, masina se va comporta ca atare. Daca masina este pe D o va lua inainte, nu in jos. Faza cu semaforul si punctul mort nu cred ca e adevarata. Repet, nu ma pricep atit de bine, dar nu mi se pare logic sa fie asa.

    La capitolul zvonuri am inteles ca o masina hidramata consuma mai mult combustibil, dar faptul ca e mai usor de condus te face sa ai avantaje de alta natura.

  5. Multumesc mult de tot Adrian pentru raspunsuri si sfaturi .

    Iti doresc o zi usoara !!! Ne auzim curand :-)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*