Irina Ricciardi, Image Consultant: Cererea antreprenorilor români pentru consultanță de imagine, în creștere cu 30% în ultimul an

Irina Ricciardi. FOTO Endless Marketing

Antreprenorii din România devin tot mai conștienți de importanța imaginii personale – a hainelor alese și a întregului lor impact vizual – în succesul în afaceri. Astfel, cererea pentru consultanță de imagine a crescut cu 30% în acest an față de anul trecut și s-a dublat în ultimii doi ani față de 2022, arată datele furnizate de consultantul de imagine Irina Ricciardi cu activitate în Italia și România. Totodată, piața de servicii de consultanță de imagine din România, deși aflată la nivelul celei din Italia în urmă cu 10 ani, a început să se contureze și acest tip de servicii va deveni o normalitate în următorii ani.

Numărul antreprenorilor români din țară și străinătate care apelează la un consultant de imagine profesionist este în creștere, învățând despre îmbunătățirea imaginii personale și participând la sesiuni de shopping în Milano, București sau online pentru construirea unei garderobe potrivite în funcție de business. Conform Irinei Ricciardi, consultant de imagine cu o vastă experiență internațională în domeniu în Italia și România, tot mai mulți antreprenori și manageri încep să înțeleagă că imaginea este o investiție cu efecte benefice pe termen lung, aducând mai multă credibilitate în parteneriate de business și influențând pozitiv vânzările.

“Propria imagine și percepția generată de aceasta sunt acum o parte integrantă a strategiei de branding personal și corporate. Investițiile în imagine nu mai sunt privite ca un lux, ci ca o necesitate pentru a avea succes într-un mediu de afaceri competitiv. Antreprenorii înțeleg din ce în ce mai bine că imaginea contează în orice context și că o apariție îngrijită și profesională, construită strategic și personalizat, poate influența direct rezultatele financiare. Imaginea devine un instrument esențial pentru a construi încredere și a genera succes în afaceri. O imagine bine conturată transmite profesionalism și poate fi diferența dintre închiderea sau pierderea unei oportunități. De aceea, interesul antreprenorilor români pentru a învăța ‘limba hainelor strategice’ este în creștere și va avea loc o creștere și mai mare – piața de consultanță de imagine în Romania se află aproape la nivelul la care era Italia în urmă cu 10 ani și arată același grafic crescător. Este încă nevoie de educarea pieței, la care particip în mod activ împreună cu colaboratorii mei; serviciul de consultanță de imagine este încă o noutate pe piața din România, dar acesta va deveni o normalitate în câțiva ani”, explică Irina Ricciardi, consultant de imagine, cu experiență în Italia și în România.

Profilul antreprenorilor care apelează la consultanță de imagine

Antreprenorii români care solicită consultanță de imagine au, în general, între 35 și 50 de ani, activând în numeroase domenii, printre care coaching, psihologie, consultanță pe diverse domenii, financiar, avocatură și multe altele. În cele mai multe cazuri, 90%, persoanele care apelează la consultanță de imagine sunt femei, iar restul bărbați, arată datele furnizate de consultantul de imagine Irina Ricciardi. Din totalul de participanți al programelor consultanță de imagine, 60% sunt antreprenori cu afaceri în România, 30% sunt români cu afaceri în străinătate, iar 10% sunt manageri cu funcții de conducere importante în firme românești sau multinaționale.

Antreprenorii români sunt atrași de unicitatea programului de consultanță de imagine complet, dezvoltat de Irina Ricciardi, deoarece este bazat neuroștiință și pe conceptul de stil inside-out style – care presupune adaptarea garderobei la personalitatea antreprenorului. Acesta cuprinde 5 capitole (culori, forme, stil, garderobă, shopping), cu una-două întâlniri online sau fizic și are loc pe o perioadă de două luni. Sesiunea de shopping poate fi la București, Milano sau online, iar în ultimul an cei mai mulți participanți, peste 80%, preferă ca sesiunea de alegerea a hainelor să fie în Milano, considerat una dintre cele mai bune destinații pentru cumpărături. Sesiunea de shopping, indiferent unde are loc, este adaptată bugetului clientului.

Programul folosește și o parte importantă de psihologie și neuroștiință. Astfel, programul transformațional de imagine, numit “Brains Beauty Business”, începe cu o etapă de autocunoaștere pentru antreprenor, atât estetică, prin intermediul analizei cromatice și a celei morfologice, cât și psihologică și de valori, astfel încât să poată ajunge la un stil autentic pentru antreprenor, numit inside-out style. Prin urmare, prin program se ajunge la cea mai bună versiune a clientei / clientului, care înseamnă nu numai o optimizare estetică, ci mai ales o comunicare eficientă și strategică prin intermediul imaginii sale. Astfel, participanții învață atât să se pună în valoare (personal și ca brand) prin folosirea eficientă a puterii  culorilor, cât și să gestioneze în mod inteligent formele și proporțiile, în ținute și ca simboluri arhetipale.

“Ca fiecare client să aibă un stil autentic, trebuie să îl cunoști în profunzime și, de cele mai multe ori, chiar și să îl ajuți în procesul de autocunoaștere. De aceea, procesul de stabilire a unui stil personal potrivit începe cu un test de personalitate și unul de valori. De altfel, tot programul Brains Beauty Business se bazează pe referințe neuroștiințifice. Impactul vizual ajunge, în câteva secunde, să comunice direct cu subconștientul interlocutorului. Ceea ce trebuie să existe este armonie – armonie între ceea ce este în interiorul nostru (inside) și ceea ce arată fizicul (outside), între toate elementele contextului din care antreprenorul face parte. Tot ce se percepe ca dezechilibru afectează credibilitatea, deci și rezultatele, indiferent care este obiectivul, personal sau profesional”, explică Irina Ricciardi, consultant de imagine în Italia și România și dezvoltatorul programului de consultanță de imagine pentru mediul de afaceri “Brains Beauty Business”.

În urma unui astfel de program de consultanță de imagine, participanții fac saltul de imagine necesar și dorit, iar impactul lor vizual contribuie la comunicarea non-verbală, generând profit. De asemenea, învață cum să aibă o garderobă adecvată și eficientă “pro-business”; economisesc timp – o garderobă eficientă fiind mai ușor de gestionat; economisesc bani – cunoașterea de sine elimină erorile de stil și achizițiile nepotrivite și devin sunt mai calmi și încrezători, acesta fiind efectul terapeutic al unei imagini de succes.

Cum neglijarea imaginii personale ne afectează în business

Pe termen lung, în lipsa unei imagini coerente și autentice, apare o serie de efecte negative, care afectează business-ul. Astfel, principalele riscuri sunt crearea unei percepții eronate în întâlnirile de business, pierderea de contracte sau parteneriate, inferioritatea de imagine față de partenerul de negociere, dar și diminuarea încrederii în sine (prin “enclothed cognition” – hainele îți afectează prestația) și neadaptarea la dress code-uri internaționale. De altfel, toate femeile antreprenor care apelează la consultanță de imagine declară că percepția generată de haine și imaginea lor în ansamblu le crește încrederea în propria persoană și implicit le ajută în contexte de business, în negociere sau vânzare.

“Imaginea afectează vânzările sau orice negociere și, deci, un posibil parteneriat important pentru business. În subconștientul interlocutorului, fie client, fie partener de business, ‘atractiv’ egal ‘credibil’ și ‘credibil’ egal ‘vânzare’. Este un bias cognitiv, o ‘eroare’ pe care o face subconștientul, care traduce ‘frumos’ cu ‘bun’, care nu poate fi corectată, dar poate fi întâmpinată și contracarată cu o strategie de imagine. Majoritatea antreprenorilor apelează la consultanță de imagine atunci când simt că imaginea ‘le-a rămas mică’, atunci când simt că evoluția lor personală și profesională nu se mai regăsește în garderoba lor. Mai exact, evoluția profesională i-a adus în situația de a se expune mult mai mult și nu știu cum să se îmbrace, în variile ocazii ale lifestyle-ului lor. Mulți clienți solicită consultanță de imagine chiar înainte de a începe un business deoarece înțeleg importanța imaginii și vor să pornească cu dreptul în dezvoltarea brandului lor personal care le ajută business-ul. De aceea programul meu de imagine este mult legat de construirea brandului personal al clientului”, conchide Irina Ricciardi, consultant de imagine în Italia și România și dezvoltatorul programului transformațional de imagine pentru mediul de afaceri “Brains Beauty Business”.

Pe termen lung, consultanța de imagine influențează rezultatele în business, prin mai multă credibilitate și impunere, o percepție favorabilă din partea celorlalți, în parteneriate și negocieri – ajută în câștigarea noilor parteneriate/contracte/clienți, contribuie la creșterea veniturilor și a profitului și o propulsare a business-ului la nivelul următor.

Cu o experiență solidă în consultanță de imagine pentru antreprenori, Irina Ricciardi s-a specializat în Italia și profesează de aproape 10 ani la Milano și în zona Lacului Como, unde locuiește de 15 ani. Din 2022, își oferă serviciile de consultanță și în Romania, cu un program semnătură, „unu la unu”, special creat pentru profesioniști și antreprenori, care se numește “Brains. Beauty. Business”. Este un program unic, în care a îmbinat metode de optimizare estetică specifice consultanței de imagine cu elemente de neuromarketing, psihologie estetică și personal branding, în urma căruia imaginea personală a clientului îi devine un aliat în atingerea obiectivelor sale profesionale (comunicare, vânzare, negociere).

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*