Achizitia Motorola pe intelesul tuturor

Emil Dragota imi spune ca povestea cu achizitia Motorola de catre Google nu e chiar asa de simpla pe cit o descriu eu. El sustine ca Android va avea de castigat prin pasul facut de catre Google. Oare chiar asa este? Ce au ei de castigat?

Bani? Motorola a pierdut zeci de milioane de dolari in ultimul trimestru. Google, care pina acum castiga 5 dolari pentru fiecare terminal cu Android, va castiga probabil 10 dolari de acum inainte (cu ajutorul patentelor de la Motorola). Asta inseamna ca face aproximativ 1 miliard de dolari/an. Cit a platit pentru Motorola? 12,5 miliarde. Deci isi castiga banii cheltuiti aiurea in 10 – 12 ani, daca treaba merge din ce in ce mai bine. Si nu Merge. Dupa cum spuneam Motorola pierde bani.

Renume? Motorola este un brand pe jumatate mort. Daca ajungi ca lumea sa te laude pentru StarTac si Droid-ul actual nu se vinde atit de bine, inseamna ca renumele nu iti este pe val.

Concurenta pentru Apple? Nici cit negru sub unghie. Motorola a facut primul Droid in colaborare cu Google. Hardware-ul a lasat mult de dorit atit la capitolul design cit si functionalitate. Stii ce spuneau developerii Android inainte de lansarea primului Droid? Ca te tai in el, asa are marginile de ascutite si este foarte urit. Tocmai de aia Verizon a marsat pe o campanie de telefon “infricosator” cu acel ochi de Droid.

Nici nu vreau sa mai deschid discutia despre Xoom si FAIL-ul masiv la capitolul vanzari.

Bun, deci daca Android si Google nu castiga nici bani, nici renume si nici produse mai bune, atunci despre ce vorbim aici?

Emil, referitor la afirmatia ta legata de “felul simplu” in care vad eu lucrurile. Stii de ce le vad asa de simplu? Pentru ca inteleg cum sta treaba de fapt. Pentru ca stiu detaliile complicate ca sa fac toata povestea simpla si pe intelesul tuturor, intr-un articol de citeva paragrafe.

Asta e boio.ro!

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

3 Comments

  1. Ideea e ca tu publici destul de rar pe blog, dar articolele sunt concise, clare si simple. Altii fac pe desteptii, de parca ei au pus coada la pruna.

1 Trackback / Pingback

  1. Doua zero-uri in plus | boio.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*