Henkel, un holding german cu aproape 150 de ani de istorie, și VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț la nivel global, au transformat în întregime sistemul de vânzări B2B al Indola – brandul de saloane și produse cosmetice al Henkel. Ca parte a procesului, Indola a implementat un nou canal de vânzări și a lansat un marketplace în Spania și Portugalia (shop.indola.es), care simplifică tranzacțiile comerciale între clienții săi și sprijină gestionarea stocurilor pentru aproximativ 280 de coduri (SKU) de produs.
Potrivit Gartner, aproximativ 83% dintre cumpărătorii B2B preferă să plaseze comenzi și să facă plăți online, ceea ce îmbunătățește experiența utilizatorului. Marketplace-ul platformei B2B nu numai că ajută vânzătorii să primească mai multe comenzi, dar le oferă acestora și un nivel superior de vizibilitate, care ar fi de obicei dificil de atins fără resursele oferite de platformă.
„Marketplace-ul integrează perfect distribuitorii noștri de încredere, menținând modelul deja testat de afaceri. Fiecare comandă este transferată rapid din marketplace direct către distribuitorii noștri, asigurând execuție și livrare eficientă pentru o experiență fără probleme pentru clienți. De asemenea, am lansat un alt instrument care ajută echipa noastră de distribuitori și vânzători să atragă noi nativi digitali și, în același timp, am digitalizat brandul cu noi canale de vânzare”, explică Paula Llanet, ecommerce manager al Indola Professional.
Pentru a demara acest proiect, Henkel a trebuit să adopte o abordare nouă în efectuarea tranzacțiilor comerciale. Marketplace-ul Indola a fost meticulos conceput pentru a îmbunătăți modelele tradiționale de vânzări prin valorificarea instrumentelor digitale de ultimă oră și a tehnologiilor inovatoare, amplificându-le eficiența.
„În cadrul Indola, acest marketplace ne întărește încrederea în modelul nostru de afaceri, asigurând în același timp că tehnologia oferă sprijin suplimentar în viața noastră de zi cu zi”, adaugă Paula Llanet.
Mesajul nostru principal a fost întotdeauna conectat cu serviciul de suport comercial. Deși canalele fizice și tradiționale au o acoperire limitată în diverse scenarii, Indola a reușit să împlinească cererea și a susținut și eficientizat procese care au depășit capacitățile magazinelor.
În cele din urmă, utilizatorii finali consideră că încrederea clienților în marca produsului este un factor crucial. Indola este un reper pe piața saloanelor profesionale de coafură, iar produsele sale cele mai vândute sunt în segmentul de colorare PCC (Permanent Caring Color), cu vopsele și tinturi vegane și tehnologie inovatoare.
„În calitate de specialiști în comerțul digital, înțelegem nevoile atât ale clienților noștri B2B, cât și ale clienților B2C. Suntem încântați de progresul înregistrat de Henkel după implementarea VTEX IO. Știm că le putem oferi instrumentele de care compania are nevoie pentru a continua să se dezvolte”, explică Prakash Gurumoorthy, general manager al VTEX EMEA & APAC.
VTEX, care a fost recent nominalizat de Gartner drept „una dintre cele mai bune platforme pentru gestionarea comerțului digital B2B și B2C pe o aceeași platformă”, a fost ales de Henkel pentru a atinge acest obiectiv.
„Sunt sigură că upgrade-ul nostru cu VTEX ne avantajează. Platforma este intuitivă și ușor de utilizat și ne permite să facem modificări și să personalizăm magazinul conform nevoilor noastre chiar și fără nici un fel de know-how”, explică Paula Llanet, ecommerce manager al Indola Professional.
Indola, prin modelul său de afaceri, își dorea să profite de momentum, așa că a căutat de la început un furnizor de tehnologie care să îndeplinească următoarele cerințe:
- Model de comerț electronic B2B pentru extinderea modelului de vânzări de către alte companii și frizerii profesioniste.
- Model de marketplace. În acest scenariu, asociții de vânzări au luat inițiativa de a îndeplini și livra personal comenzile, pentru a nu mai depinde de un singur depozit centralizat pentru produsele lor.
- Păstrarea know-how-ului, a portofoliului de clienți și a experienței distribuitorilor. Acestea au fost primele componente care au fost digitalizate și au fost incluse în proces încă de la început.
- Suport pentru dezvoltare. Pentru ca modelul de afaceri online al Indola să prospere cu întârzieri minime de lansare pe piață, este esențial să avem echipa specializată a furnizorului la îndemână pentru a ne ajuta să adaptăm și să ajustăm platforma la nevoile noastre.
- Scalabilitate. Capacitatea de a îți dezvolta business-ul online fără a avea nevoie de cunoștințe tehnice. Mai multe vânzări ale distribuitorilor au fost esențiale pentru a asigura succesul acestui proiect. Aveam nevoie de o platformă care să poată sprijini această expansiune fără probleme.
În ciuda numărului mare de vânzători din acest nou marketplace, a barierelor administrative ale acestora și a configurației fiecăruia dintre acești vânzători, noul canal a fost lansat la doar patru luni de la implementare și, în prezent, atrage un interes din ce în ce mai mare din partea clienților.
Be the first to comment