În 5 ani, Revolut a evoluat de la o aplicație de transferuri instant peer 2 peer la un cont bancar principal incluziv. Revolut are acum peste 2,8 milioane de clienți retail, în România

Revolut - Aplicație și Card
Revolut - Aplicație și Card

Revolut, super-aplicația financiară globală, marchează a cincea aniversare în România, prima sa piață după numărul de clienți retail și a doua ca mărime la nivel global, după Regatul Unit.

Dacă în momentul lansării Revolut oferea transferuri peer2peer (p2p) instant între clienții săi și servicii de schimb valutar, banca digitală challenger din UE a devenit una dintre cele mai populare instituții financiare de pe piața locală, utilizată ca principalul cont bancar. Peste 70 de funcții și produse au fost propuse clienților, de la Recompense și Magazine la conturi de economisire, de la funcții specifice unui stilul de viață global, cum ar fi Sejururi la investiții în mărfuri și criptomonede, de la o aplicație de călătorie la un cont bancar care le permite clienților să plătească precum localnicii, în peste 150 de țări.

Contribuția Revolut la dezvoltarea unei economii digitale pe plan local

Având în vedere popularitatea tot mai mare a băncii digitale în România, Revolut atinge astăzi o rată ridicată de adoptare în rândul populației active pe piața locală (34%) și o bază de clienți puternică în principalele orașe din țară:

București – peste 540.000+ clienți

Iași – 100.000 clienți

Cluj-Napoca – 92.000 clienți

Timișoara – 75.000 clienți

Constanța – 68.000 clienți.

Inițial, super-aplicația financiară a atras în principal generația mai tânără, așa-numiții nativi digitali din Generația Z și Millenniali, care o foloseau în principal în timpul călătoriilor și pentru a face plăți către servicii de ridesharing precum Uber, Bolt sau în transportul public local. În perioada pandemiei, pe măsură ce încrederea populației în metodele digitale de plată a crescut, profilul clientului Revolut din România a evoluat și el, atrăgând tot mai mulți reprezentanți maturi din generațiile Millennials și X.

Care este profilul clientului Revolut retail din România? Este un bărbat care locuiește într-un oraș mediu sau mare, aparținând segmentului 25-44 de ani (52%), care efectuează cel puțin 144 de tranzacții pe an cu Revolut pentru a plăti bunuri și servicii necesare zi de zi sau pentru a achita facturi la utilități, servicii turistice, servicii de transport, divertisment. Un client român mediu a cheltuit peste 3.610 de euro cu Revolut în ultimele 12 luni și, în aceeași perioadă, suma totală cheltuită cu Revolut de către clienții locali a crescut cu 15% față de anterioarele 12 luni.

În timp, modul de utilizare a aplicației și cardurilor Revolut a evoluat de la cel al unui serviciu folosit de clienții români mai ales în timpul vacanțelor și călătoriilor în străinătate la cel de cont bancar principal utilizat pentru nevoile zilnice de gestionare a banilor și a bugetului personal. În primele 10 categorii de comercianți, după volumul total de plăți efectuate cu Revolt în ultimul an, se regăsesc: magazinele alimentare și supermarketurile, cafenelele și restaurantele, benzinăriile, spațiile de cazare (hoteluri, moteluri), lanțurile fast-food, magazinele de articole vestimentare, mărfurile generale, magazinele de electronice, agențiile de turism, utilitățile.

Toate aceste categorii de comercianți au totalizat plăți de peste 1,7 miliarde de euro efectuate de utilizatorii Revolut pe piața locală, demonstrând contribuția puternică a super-aplicației financiare la consolidarea unei economii digitale (cashless) în România.

Mai mult, în vremuri de inflație ridicată, Revolut a sprijinit clienții cu noi produse și beneficii responsabile, cum ar fi cashback-ul oferit utilizatorilor funcției Magazine, contul dedicat freelancerilor Revolut Pro, creditul pentru nevoi personale responsabil în moneda locală, cu dobândă fixă pentru întreaga perioadă de acordare a creditului și zero comisioane de administrare sau rambursare anticipată, Conturile comune. Pentru a crește cunoștințele financiare ale clienților, Revolut a conceput și a inclus conținut educațional în aplicație precum modulul Learn & Earn pentru cei interesați de criptomonede și cursurile de tranzacționare, pentru utilizatorii dornici să-și diversifice cunoștințele despre investiții și bursă.

Gabriela Simion, General Manager sucursala Revolut România, a declarat: „Am evoluat, în acești ani, de la cardul de călătorie preferat la o super aplicație financiară globală. Am construit un întreg ecosistem financiar cu un cont bancar la baza acestuia, pentru a ajuta clienții să obțină cât mai mult de la banii lor. Pe măsură ce am trecut la nivelul următor, acela de bancă digitală, am contribuit la incluziunea financiară a sute de mii de clienți care anterior nu aveau acces la servicii bancare. Azi, clienții preferă Revolut pentru că au mai mult control asupra banilor lor, atât asupra celor care intră în cont, cât și asupra cheltuielilor, economiilor sau investițiilor. Cu doar câteva apăsări de ecran, clienții noștri se pot baza pe noi pentru activități de bază, precum plata chiriei, achitarea facturilor și a taxelor la operațiuni care implică o decizie mai profundă sau mult mai incitante (cum să pună bani deoparte, cum să își crească bunăstarea financiară, cum să cheltuiască și să economisească, totodată, când călătoresc).                

Le suntem recunoscători celor aproape 3 milioane de clienți români pentru încrederea arătată și pentru că ne ajută să dovedim că Revolut a reușit cu adevărat să provoace o revoluție în industria financiar-bancară, mai ales în privința modului în care oamenii se raportează zi de zi la banii lor.”

Andrius Biceika, Deputy CEO și membru al echipei manageriale Revolut Bank UAB, a declarat: ”România este una dintre piețele de bază pentru Revolut, nu doar în regiunea Europa Centrală și de Est, ci și în Spațiul Economic European (SEE). Le mulțumim clienților români pentru încrederea pe care ne-o arată și suntem hotărâți să le oferim și mai multe servicii financiare. Obiectivul nostru nu este doar acela de genera schimbări în industria financiar-bancară, dar și să creștem prezența tehnologiei noastre avansate în digital banking pe piața regională, ajutând economia României să devină mai competitivă, iar consumatorii să obțină cât mai mult de la banii lor.”

Incluziune financiară și suport pentru organizațiile neguvernamentale

Incluziunea financiară înseamnă nu doar un acces facil la servicii financiare, ci și sprijinirea societății în ansamblu în adoptarea unor standarde înalte de viață și a unui stil de viață mai responsabil. Datele interne Revolut confirmă generozitatea românilor: în 2021 și 2022, românii au donat aproximativ 1,5 milioane de euro organizațiilor caritabile integrate în aplicație, a treia sumă totală la nivelul tuturor piețelor. Sumele donate au fost direcționate 100% către organizațiile caritabile susținute – 21 de ONG-uri globale și locale fiind prezente în funcția Donații din aplicația Revolut. Cauze sociale cum ar fi sănătatea copiilor, ajutorarea pacienților oncologici, sprijinul refugiaților, educația și relațiile intergeneraționale, incluziunea socială a categoriilor sociale vulnerabile, tehnologia pentru bine ilustrează diversitatea domeniilor de activitate ale organizațiilor caritabile partenere. Opt dintre cele mai cunoscute organizații de caritate din România sunt incluse în secțiunea Donații  (Crucea Roșie Română, Dăruiește Viață, SOS Satele Copiilor, Hospice Casa Speranței, Fundația Regală Margareta a României, Hope and Homes for Children, Asociația Magic, Code for Romania).

Îmbunătățirea alfabetizării financiare a românilor de la vârste fragede

Un alt produs clasat în topul preferintelor în rândul clienților români este Revolut <18 . Aplicația pentru copii și adolescenți vine cu un card gratuit și este o extensie a contului Revolut al părinților/tutorilor, ajutându-i pe tineri să se simtă tratați cu încredere în ceea ce privește banii și oferindu-le un avans financiar în viață, sub supravegherea adulților. Cu ajutorul sistemelor de securitate de la un capăt la celălalt al proceselor și de control al cardurilor, direct din aplicație, tinerii clienți Revolut își pot urmări în siguranță banii. Ei pot primi alerte instant despre cheltuielile făcute pentru a se încadra în buget și au la dispoziție o modalitate sănătoasă de a învăța despre cum să folosească banii sau cum să își atingă anumite obiective, inclusiv cele de economisire. În plus, părintele sau tutorele este notificat pe propriul telefon de fiecare dată când este utilizat cardul de Revolut <18.

În România, peste 244.000 de clienți au un cont Revolut <18, iar alocația medie lunară este de 10 euro/ utilizator. Părinții pot stabili sarcini și provocări constând în diferite sarcini pe care copiii trebuie să le îndeplinească, cele mai populare fiind – să plimbe câinele, să-și păstreze dormitorul curat, să citească în fiecare zi sau să învețe pe Duolingo. Recompensa medie virată de părinți pentru îndeplinirea unei sarcini variază între 3 și 12 euro, în funcție de nivelul de dificultate și de importanța acordată de părinte.

Un partener pe termen lung pentru companii de toate dimensiunile

Contribuția Revolut la economia locală merge dincolo de creșterea ratei de adopție în rândul clienților retail sau de îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite la nivel local. Din mai 2022, și antreprenorii români beneficiază și de expertiza internațională în plăți și digital banking oferită de super aplicația financiară. Revolut Business a lansat inițial o ofertă de 4 planuri financiare pe piața locală, incluzând contul IBAN în moneda locală. În doar 12 luni, numărul clienților B2B s-a triplat (începând cu 30 aprilie 2023 față de 30 aprilie 2022). Mii de companii de pe piața locală, de toate nivelurile și sectoarele, s-au alăturat până acum Revolut Business, un instrument eficient pentru gestionarea integrată a cheltuielilor, plăților, cardurilor și conturi în mai multe valute: totul într-o singură aplicație.

Lansată la nivel global în 2017, Revolut Business a dezvoltat peste 20 de produse concepute pentru a ajuta companiile care doresc să-și gestioneze mai eficient finanțele și a procesat tranzacții în valoare de peste 110 de miliarde de lire sterline pentru clienții săi din segmentul de business.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*