Hospitality Culture Institute lansează un nou studiu cofinanțat de jucătorii din ospitalitate. Florin Maxim, fondator: Foodservice a devenit cel mai atractiv sector pentru investiții. Estimăm în 2022 o creștere de peste 30%

Restaurant. FOTO Pixabay.com

În 2022, cheltuielile românilor la restaurant, cafenea, pub sau fast-food vor fi cu peste 30% mai mari decât în 2021, depășind 7.5 miliarde de euro, un record absolut pentru industria de servicii alimentare. Estimările aparțin Hospitality Culture Institute care anunță totodată lansarea înscrierilor pentru un nou studiu cofinanțat de jucătorii din ospitalitate.

„Piața de servicii alimentare din România va depăși în acest an toate așteptările, cu vânzări totale de peste 7.5 miliarde de euro, record absolut pentru această industrie. Practic, foodservice devine sectorul cel mai atractiv pentru investiții, care se confruntă însă si cu două mari probleme: slaba digitalizare și lipsa de personal,” anunță Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.  

9% dintre românii care ies în oraș cheltuie mai mult de 100 de lei/persoană pe o masă la restaurant

„Încă de la prima ediție a reasearch-ului urmărim evoluția bonului de cumpărături. Dacă în 2019 doar 2% dintre români cheltuiau mai mult de 100 de lei pentru masa în oraș, în acest an estimăm că procentul va ajunge la 9%. O altă direcție la care ne uităm cu atenție în studiul nostru este reprezentată de obiceiurile de consum ale românilor. Spre exemplu, știm că în pandemie, comanda de mâncare a câștigat rapid cotă de piață. Vedem însă că și în acest an, chiar dacă restricțiile de funcționare a unităților HoReCa au fost eliminate, sectorul de food delivery și-a păstrat supremația”, adaugă Florin Maxim.

Hospitality Culture Institute și Tazz demarează înscrierile pentru cofinanțarea unui nou research

„Hospitality Culture Research” , aflat la a șasea ediție, extrage date relevante atât prin metode cantitative cât și calitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor și trendurile din piața de sitting, delivery dar și retail (raioane gastro).

„În 2017, ne-am dat seama că industria HoReCa nu are acces la date și statistici. Deciziile de business se bazau mai degrabă pe instinctul antreprenorului, decât pe studii din piață. În același timp, industria HoReCa este una extrem de divizată, cu mulți jucători mici care nu și-ar permite comandarea unui research propriu. În răspuns la această nevoie a apărut „Hospitality Culture Research”. În fiecare an, jucătorii din piață care vor să înțeleagă mai bine industria și comportamentul clientului se pun la aceeași masă și cofinanțează acest studiu. Actuala ediție o demarăm în parteneriat cu Tazz, reușind astfel să oferim un discount de 10% tuturor cofinanțatorilor studiului,” adaugă Florin Maxim.   

Printre cofinanțatorii edițiilor precedente ale „Hospitality Culture Research” se numără Jerry’s Pizza, Pizza Hut si KFC, City Grill, Acvamarin 2 mai, Sub Tampa, Fratelli, Julius Meinl, Metro, Auchan, Macromex, Coca Cola, Pepsi, Heineken, Red Bull, sau Trenta Pizza.

Ce conține studiul „Hospitality Culture Research”

Prin înscrierea pe lista cofinanțatorilor studiului, jucătorii din ospitalitate vor primi acces la date exclusive, precum:

Cantitativ național: document cu 69 de grafice și indicatori specifici industriei de food service

Comportamente de consum

Trenduri pe diferite tipuri de locații si bucatarii

Frecvența și ocaziile de consum

Bonul mediu

Awareness și surse de informare

Valoarea de achiziție, valoare pieței, etc

Criteriile de alegere a locației

Evoluția pieței de sitting, delivery și retail (raioane gastro)

Calitativ promoții food&drinks

Impactul inflației asupra comportamentelor de consum ale românilor

Identificarea asocierilor spontane cu conceptul de „promoție” în restaurante

Identificarea modului în care un restaurant care oferă promoții este perceput de către români (atribute de imagine, poziționare etc.

Identificarea percepțiilor cu privire la „Meniul Zilei”, felul în care acesta este asociat cu promoția și, de asemenea, alte asocieri percepute de români: rapiditate, preț bun etc.

Identificarea modului în care „Meniul Zilei” poziționează un restaurant

Așteptări legate de promoții în restaurante

Identificarea diferențelor de atitudine/comportament între subsegmentele demografice

Despre Hospitality Culture Institute

Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărțăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Romanian Hospitality Awards, F&B Business Accelerator, National Food Service Research și Intimate Roundtable Conversations.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*