FlixBus atrage atenția autorităților asupra importanței investițiilor în infrastructură și necesității modernizării autogărilor pentru a încuraja transportului colectiv

Autocar FlixBus. FOTO FlixBus

Aproape o treime dintre cei care călătoresc cu autocarul sunt nemulțumiți de calitatea autogărilor, considerându-le nesigure. Cu ocazia Săptămânii Europeane a Mobilității și a Zilei Mondiale fără Mașini, FlixBus atrage atenția asupra importanței de a avea acces la autogări moderne și sigure pentru a încuraja cât mai multe persoane să aleagă transportul în comun.

Apelul vine în contextul în care tema din acest an a  Săptămânii Mobilității Europene este cea „Spațiul public comun”, acesta fiind descris ca „un loc unde oamenii, mijloacele de transport și activitățile au propriul lor spațiu”.

Potrivit unui sondaj FlixBus, aproape o treime dintre pasagerii săi au evaluat starea autogărilor ca fiind  “slabă” sau “foarte slabă. O problemă deosebit de presantă semnalată de 22% dintre călători este lipsa siguranței personale în autogări. Alte motive de nemulțumire includ lipsa unor facilități de bază, cum ar fi adăposturile împotriva intemperiilor (21%), toaletele (16%) sau zonele de așteptare (11%), care fie lipsesc, fie se află într-o stare proastă.

Departe de a fi un aspect secundar, nemulțumirea pasagerilor față de facilitățile și de infrastructura întâlnite în timpul călătoriei poate influența semnificativ alegerea mijlocului de transport. Atât instituțiile europene, cât și studii externe,  consideră calitatea infrastructurii un factor important pentru promovarea transportului colectiv. De exemplu, Uniunea Europeană subliniază importanța autogărilor moderne care respectă standarde de calitate pentru a crește atractivitatea mijloacelor de transport în comun pentru călători. În plus, și studii independente arată că starea generală a stațiilor de autobuz și a autogărilor pot influența în mod decisiv decizia unui pasager de a călători.

În acest context, devine și mai important ca  autoritățile să ia în considerare importanța asigurării unei  infrastructuri sigure și eficiente pentru a crește șansele ca oamenii să aleagă mijloacele de transport colectiv.

„Autogările sigure și moderne pot juca un rol crucial în menținerea călătorilor la bordul autocarelor și sprijină viziunea noastră de a oferi acces cât mai multor persoane la mijloace de transport mai puțin poluante”, a declarat André Schwämmlein, CEO și co-fondator al Flix.

 „Asigurarea celei mai bune experiențe pentru pasageri a fost întotdeauna o prioritate pentru noi, iar autogările reprezintă  o parte importantă a acestei călătorii. Ne dorim ca autoritățile să aibă în vedere investiții mai mari în infrastructura rutieră și în autogări. De asemenea, ne așteptăm ca Uniunea Europeană să garanteze standarde ridicate și condiții de concurență echitabile pentru statele membre”, a mai precizat Schwämmlein.

Ziua Mondială Fără Mașini: 1,1 milioane de tone de CO2 evitate în 2023—18.310 tone de la călătorii din România și Bulgaria care au ales autocarele FlixBus

Autocarele pe distanțe lungi sunt mult mai puțin poluante comparativ cu autoturismul personal: în Europa, autocarele FlixBus echipate cu tehnologii Euro VI de ultimă generație – care constituie 98% din flota europeană în 2023 – emit în medie doar 27,8 g CO2 pe kilometru per pasager, de peste cinci ori mai puțin decât autoturismul personal (166 g CO2 pe kilometru per pasager).

Pentru a cuantifica concret contribuția transportului colectiv la sustenabilitate, Flix a comparat emisiile pe kilometru per pasager ale mai multor moduri de transport și a calculat economii semnificative în ultimul an. Conform acestei analize, în 2023 au fost evitate 1,1 milioane de tone de CO2, dintre care 18.000 de tone în regiunea România-Bulgaria, datorită alegerii serviciilor Flix de către călători în locul altor moduri de transport.

Compania travel-tech a anunțat că își propune să atingă neutralitatea emisiilor de carbon până în 2040 în Europa și până în 2050 la nivel global, printr-o transformare progresivă a flotei partenerilor săi cu diverse tipuri de motoare și combustibili alternativi.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*