La 1 iulie Google Reader dispare. Faptul ca dispare site-ul nu conteaza atit de mult (pentru mine), dar disparitia API-ului este o problema.
Eu folosesc Reeder pe iPhone, iPad si mai ales pe Mac. Toate sunt acum sincronizate cu ajutorul Google Reader. In cazul in care nu am acces la device-urile mele folosesc interfata Google Reader pe web.
Vestea buna este ca Feedly promite sa aduca inapoi acel API care face aplicatiile sa functioneze. Da, vorbim despre Feedly – acea aplicatie de iPhone.
In momentul de fata exista Feedly pentru iOS, Android si Chrome, dar developerii promit sa-l faca sa functioneze cu Reeder, dar si alte aplicatii cunoscute pentru iOS si Android. Asa ca daca nu iti place interfata Feedly pentru iPhone poti oricind sa treci pe Reeder. Ambele sunt gratuite acum. Feedly si Reeder pentru Mac sunt gratis. Reeder pentru iOS nu este.
Iar daca nu vrei aplicatii, Feedly pentru Chrome arata chiar foarte bine si-l poti customiza pe gustul tau.
Sunt tare curios daca Feedly va ramane complet gratuit, asa cum era si Google Reader.
e greu sa se faca un API ca al lor, nu stiu daca va reusi cineva!
@Yamasha: e greu sa-l tina gratuit pt ca serverele alea costa mult. Dar nu vad de ce nu l-ar putea face sa se miste. Pina la urma au facut asta cu aplicatiile lor. Si nu sunt singurii de pe piata.
“…poti oricind sa treci pe Reeder. Ambele sunt gratuite acum.” – Reeder e gratuit doar pe iPad si Mac (varianta de iPhone, cea de unde fac ei profitul real, e in continuare $2.99).
In alta ordine de idei, si eu ma intreb de unde monetizeaza Feedly – ori aduna useri pentru un exit, ori vor baga reclame, ori vor deveni paid. Insa ultimele doua variante par improbabile, si-ar taia rau de tot craca de sub picioare.
PS. Tot in continuarea dilemei mele cu monetizarea, Normandy (serviciul API) zic ca va fi free – in conditiile in care exista deja un concurent serios la inlocuirea Reader API, Feedbin, care costa destul de mult ($2/luna pentru ceva care a fost ani de zile free, si in conditiile in care cu $5 iti iei un Evernote; nu ca ar face tot aia, dar diferenta de magnitudine e uriasa).
@Lucian: corectat eroarea cu pretul.
Ideea este ca batalia cea mare se da pe adevaratul inlocuitor de Google Reader. Monetizarea nu vine la inceput pt ca daca o baga acum vor pierde prea multi clienti.
Exista Feedbin, Feed Wrangler si altii care taxeaza lunar sau anual. Ei vor pierde in batalia asta. Baietii care au digg spuneau ca aduc si ei un API serios. Sunt curios daca se misca in urmatoarele saptamani. Feedly a facut ceva destept: parteneriate cu developerii aplicatiilor cel mai folosite. API-ul gratuit pentru user conteaza: atrage omul de rind sa foloseasca aceleasi aplicatii pe care le aprecia, primeste sincronizarea si totul merge la fel ca inainte. In cel mai rau caz, scoate din buzunar inca 2-3 dolari pentru un Reeder 4.0 care merge cu tot ce exista nou pe piata la 1 iulie 2013.
Poate ca developerul Reeder plateste 10 centi pentru fiecare user care ii descarca aplicatia si foloseste API-ul Feedly. Este un win-win-win. Userul plateste o aplicatie foarte buna si atit. Developerul Reeder plateste o suma infima pentru un API solid si serverele care fac sinconizarea intre aplicatiile lui, dar castiga un user de iPhone, iPad si OS X. Fiecare aplicatie poate sa revina la statutul de aplicatie platita. Iar Feedly castiga 3 milioane x 10 centi. Si aia e monetizarea.
Mie mi-ar conveni. Ramane de vazut si daca ei au gandit-o asa.
Buna analiza!
Feedly e bine pozitionat sa castige batalia. Citeam candva ca dev-ul de la Reeder are planuri despre ceva abonament lunar … lucru care m-a dus la Feedly.
Totusi, Reeder ramane deocamdata platforma (ios, mac) de facto in cazul meu.
@Boio: merci pt raspunsul detaliat, sint perfect de acord cu tine. Cum s-a demonstrat de nenumarate ori, API-urile (=serviciile de integrare) trebuie sa fie gratuite, iar monetizarea sa se faca din parteneriate B2B si doar indirect de pe seama end-userului; putine, foarte putine sint cazurile de succes unde end-userii accepta abonamente (de-asta am dat ca exemplu Evernote, jos palaria pt evolutia lor – in ideea in care intr-adevar e sustenabila).
Asa ca nici eu nu cred in Feedbin sau orice alte variante – si vorbesc din experienta proprie, chiar daca in alt domeniu si la alte sume – mi s-a spus clar ca mai degraba mi se accepta un produs cu $100k+ pret unic decit cu $10k/an. Chestie de bugete si de senzatia de pierdere a independentei de a alege.. cred ca la fel gindesc (chiar daca poate subconstient) si consumatorii.