evoMAG estimează, în 2023, vânzări de aproape 2 milioane de euro în categoria de sisteme fotovoltaice, introdusă în site în vara anului trecut.
„Cea mai nouă categorie din portofoliul evoMAG, sisteme fotovoltaice, va fi și una dintre cele mai performante de-acum înainte. Încă din pre-lansare am alocat resurse importante în a înțelege produsele și nevoile clienților, astfel încât să putem aborda această categorie pe termen lung.
În prezent, vânzările de sisteme fotovoltaice și produse conexe generează aproximativ 3% din vânzările totale, însă potențialul este foarte mare. Estimăm că ponderea va crește la circa 5%, spre finalul anului”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG, menționând că, obiectivul evoMAG este să ofere echipamentele cele mai căutate și cerute de companiile care instalează astfel de echipamente.
În prezent, cele mai vândute sisteme fotovoltaice vândute în România sunt de putere medie, de circa 5 – 6 KW. Cât privește produsele individuale din categorie, cele mai vândute sunt invertoarele și bateriile, urmate de panourile fotovoltaice. evoMAG explorează ideea de a avea, în perioada următoare, și echipe dedicate de instalare, țintind, pentru început, parteneriate cu furnizori care au deja experiență în această piață.
Sistemele fotovoltaice și produsele conexe fac parte dintr-o categorie mult mai mare de produse – Casă, Decorațiuni și Bricolaj. Anul trecut, categoria a generat circa 5% din cifra de afaceri a evoMAG, compania estimând, pentru anul acesta, o creștere cu 20%, pe fondul cererii mai mari de produse care au legătură cu muncile agricole și traiul la casă, cu focus pe tot ce e necesar într-o gospodărie.
Aici, preferințele românilor s-au îndreptat, cu precădere, către generatoare de curent electric, motocultoare, motosape, compresoare și pompe, sisteme de înmagazinat energia, grătare de grădină, topul fiind completat de sistemele de încălzire pentru terase, de unelte și scule generale și de aparate de sudură și invertoare profesionale.
În prezent, evoMAG listează peste 5.000 de produse care se înscriu în categoria Casă, Decorațiuni și Bricolaj, peste 50% dintre acestea fiind introduse anul trecut în portofoliu.
În 2023, evoMAG vizează completarea gamei cu alte câteva mii de produse, cu precădere în zona de grădină.
evoMAG a înregistrat în 2022 afaceri de 36 de milioane de euro și estimează, pentru anul acesta, o creștere de 5% – 10%, într-un context de piață mai dificil, cu un mediu concurențial crescut și multiple provocări la nivel macroeconomic și politic.
Portofoliul de produse al companiei a ajuns, anul trecut, la 150.000 de repere, ținta pentru 2023 fiind o creștere de 20%.
Be the first to comment