Black Friday 2021 marchează cele mai importante tendințe privind dezvoltarea comerțului online în România. Diversificarea mare a coșului de cumpărături, comenzile din aplicația de mobil, serviciul Genius, plata cu cardul și creșterea spectaculoasă a livrărilor în easybox sunt tendințele ediției din 2021.
Clienții au comandat peste 2,2 milioane de produse din toate categoriile, din ofertele eMAG și ale 8.300 de selleri din Marketplace, în creștere cu aproape 27% comparativ cu anul precedent. Valoarea comenzilor a urcat cu 24 milioane lei față de anul trecut, pană la 609 milioane lei.
Rezultatele confirmă principala tendință din ecommerce – diversificarea coșului de cumpărături și integrarea comenzilor online în rutina zilnică de cumpărături. În ediția din acest an, clienții au adăugat în coș, în medie, 4 produse din categorii diferite, iar clienții Genius au avut, în medie, 6 produse pe comandă, beneficiind în plus de transport gratuit la easybox și prin curier.
„Ediția de anul acesta a Black Friday a scos în evidență ceea ce observasem pe parcursul anului – cumpărăturile online au devenit o constantă în viața de zi cu zi a clienților, iar Genius este noul mod de a face cumpărături. Clienții au comandat din toate categoriile, foarte multe produse pentru casă și gradină, gadget-uri, cosmetice și produse de întreținere personală, dar și haine și cadouri pentru sărbătorile de iarnă. Pe lângă tendința de a comanda orice online, în ceea ce privește modul în care folosesc ecommerce, clienții comandă în primul rând din aplicația mobilă, plătesc cu cardul online pentru că este mai simplu și sigur și aleg livrările predictibile la easybox,” a declarat Tudor Manea CEO eMAG.
Tendințele evidențiate de Black Friday 2021 la eMAG
Clienții Genius au economisit 4,5 milioane de lei din costurile de transport, fiecare client scutind în medie 30 lei pentru comenzile făcute în ziua de Black Friday. Cea mai complexă comandă a unui client Genius a fost plasată din aplicația de mobil, plătită cu cardul online și a conținut 73 produse distincte, din 48 de categorii, cu livrare în Constanța.
Comenzile de pe dispozitive mobile au fost la cel mai înalt nivel, cu peste 80% din total. Numărul de produse comandate în aplicația eMAG a crescut cu 46% comparativ cu anul trecut, cea mai mare creștere din ultimii 5 ani.
Diversificarea coșului de cumpărături: peste 2,2 de milioane de produse comandate din toate categoriile, cu 27% mai mult față de anul trecut.
Plata cu cardul: 56,7% dintre comenzi au fost plătite cu cardul online, cel mai mare procent de până acum, pentru că mulți clienți preferă să folosească o metodă simplă și sigură de plată, care le scutește și timp.
Creșterea spectaculoasă a livrărilor la easybox: 54,2% dintre produse alocate la easybox în localitățile în care serviciul este disponibil.
O diversitate de oferte construită de peste 8.300 de comercianți online
Clienții s-au obișnuit să comande online atunci când au nevoie de ceva și se așteaptă să descopere oferte bune de la comercianți. Diversitatea oferită anul acesta de Black Friday și rezultatele obținute nu ar fi fost posibile fără efortul celor peste 8.300 de parteneri, IMM-uri de comerț din Marketplace care au primit comenzi pentru ofertele pregătite. Anul acesta sellerii din Marketplace au vândut 554.000 de produse, ceea ce arată potențialul acestui canal.
Top categorii de produse comandate
Televizoare și sisteme audio – 42.500
Produse pentru casă și îngrijirea case – 230.000
Electrocasnice mici – 114.000
Fashion – 110.300
Băuturi alcoolice și cafea – 187.000
Smartphone-uri și smartwatch-uri – 66.000
Beauty și îngrijire personală – 287.000
Jucării – 92.000
Produse de protecție și echipamente medicale – 43.000
Frigidere și mașini de spălat – 33.000
Produse speciale de Black Friday 2021
Automobile – 11
Ceasuri și bijuterii – 126
Aur și monede – 4.588 grame
Imobiliare – 27 comenzi
Servicii telefonie – 821
Servicii medicale – 1.059
Pachete turistice – 1.370 nopți de cazare
Transport – 934 comenzi
Carburant – 80.000 litri
Be the first to comment