Digitalizarea în creștere, care a cunoscut o intensificare semnificativă în pandemie, a stimulat vânzările de produse, soluții IT și electronice de consum. Drept urmare, rezultatele financiar-operaționale ale ELKO Group pentru perioada ianuarie-noiembrie arată un record al cifrei de afaceri de 2 miliarde de dolari.
În urmă cu 13 ani, în 2007, ELKO Group – distribuitor de produse, soluții IT și electronice de consum – a devenit prima companie letonă care a înregistrat o cifră de afaceri de peste 1 miliard de dolari. Anul acesta, la începutul lunii noiembrie, grupul a atins deja pragul de 2 miliarde de dolari.
“La finalul anului trecut ne-am dat seama că obiectivul nostru de a depăși cifra de afaceri de 2 miliarde de dolari era destul de ambițios. La începutul anului 2020, când au fost perturbate aproape toate lanțurile de aprovizionare și a existat o incertitudine foarte mare, ne pregăteam moral să suferim pierderi. Cu toate acestea, evenimentele următoare au surprins pe mulți. Afacerile și industriile au experimentat o digitalizare forțată. Munca la domiciliu a creat o cerere de produse care nu erau în mod normal pe lista nevoilor de bază în timpul unei crize. Ca urmare, aceasta este prima criză în care ne aflăm într-o poziție bună”, a declarat Svens Dinsdorfs, CEO al ELKO Group.
Toate piețele în care activăm au cunoscut creșteri, fără excepție. Cifra de afaceri totală este cu 30% mai mare comparativ cu aceeși perioadă a anului trecut. Cea mai mare surpriză vine din Suedia, unde s-a înregistrat o creștere de 143%.
În mod obiectiv, piața prezintă un deficit în anumite grupe de produse, precum în segmentul PC-urilor. Cauza o reprezintă capacitatea de producție limitată și dificultățile lanțului de aprovizionare, afectate de pandemie. Transporturile de marfă sunt întârziate, iar concurența pentru echipamentele disponibile este acerbă. În trecut, capacitatea de a asigura mobilitatea mărfurilor și prevenirea stagnării stocurilor în depozite era o provocare majoră pentru toți distribuitorii IT. Acum stocurile vechi nu mai sunt pe ordinea de zi. În acest moment piața cunoaște un deficit de bunuri.
“Este o provocare să gestionăm această creștere accelerată. Cu toate acestea, suntem conștienți de faptul că aceste perioade de creștere nu pot dura la nesfârșit. Va urma o saturație a pieței, care își va încetini creșterea, iar noi trebuie să anticipăm momentul. Fiecare perioadă necesită propriile tactici. Chiar și la începutul acestui an, atunci când totul părea să se prăbușească în jurul nostru, ne-am concentrat pe oportunități și pe acțiuni viitoare. Crizele vin și pleacă, aceasta nu este nici prima, nici ultima, ci face parte dintr-un proces natural. Un singur lucru este clar – nu trebuie să ne oprim.” a completat Dinsdorfs.
Be the first to comment