DSV Road: România începe să se pregătească pentru folosirea camioanelor electrice. 30% din transportul local de mărfuri poate fi făcut cu vehicule electrice până în 2030

Mihai Teodorescu

Până în 2030, România va fi pregătită pentru folosirea camioanele electrice pentru transportul de mărfuri la nivel național, nu doar la nivel local. În acest sens, 30% din transportul de mărfuri din România poate fi făcut cu ajutorul camioanelor electrice în următorii șapte ani, potrivit estimărilor DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din Europa. Astfel, reprezentanții companiei estimează că 3 din 10 camioane pentru activitatea de transport de mărfuri în România vor fi camioane electrice, odată ce vor fi făcute investiții în implementarea de stații de încărcare în centre logistice.

“România încă nu este pregătită complet pentru folosirea camioanelor electrice pentru transportul de mărfuri, însă a început să facă pași în această direcție, urmând trendul din Europa. Momentan nu sunt diferențe mari între țara noastră și alte țări din Europa la capitolul camioane electrice, urmând ritmul de adaptare internațional. De altfel, nicăieri în lume nu este încă dezvoltat transportul cu camioane electrice, în contextul în care momentan autonomia unui camion electric este de 200-500 km. Din acest punct de vedere, camioanele electrice nu pot fi folosite pe distanțe lungi, pentru transport internațional, ci doar pentru distribuție, pe distanțe scurte”, declară Mihai Teodorescu, Country General Manager Road România și Sustainability Ambassador în cadrul DSV Road.

Potrivit datelor DSV Road, în România sunt folosite deja camioane electrice pentru transport de mărfuri pe distanțe scurte, în general în orașe sau între județe. În prezent, un camion electric poate parcurge până la 10.000 km pe lună, față de 12.000-14.000 km pe lună pentru un camion care folosește combustibil fosil.

Depozitele, locuri strategice în rețeaua de stații de încărcare ale camioanelor electrice

Timpul de încărcare la o stație de încărcare rapidă este de 90 de minute pentru un camion electric, iar la o stație obișnuită de 380V timpul de încărcare este de 12 ore. De altfel, în prezent, camioanele electrice sunt încărcate în stații dedicate, însă în viitorul apropiat ar putea fi dezvoltat un sistem complet de încărcare în punctele cheie ale traseului unui camion. Astfel, depozitele ar putea deveni principalele puncte de încărcare pentru camioane electrice în România, potrivit reprezentanților DSV Road.

“În viitorul apropiat pot fi instalate stații de încărcare atât în depozite, cât și în garajele transportatorilor. Cea mai eficientă variantă pentru încărcarea camioanelor electrice rămâne perioada de staționare a acestora în depozite pe perioada de descărcare/încărcare a mărfurilor, iar o opțiune pentru încărcare completă a vehiculelor electrice este atunci când acestea ajung la bază, opțiuni care vor permite folosirea continuă a camioanelor pentru 8 ore”, consideră Mihai Teodorescu, Country General Manager Road România și Sustainability Ambassador în cadrul DSV Road.

Folosirea camioanelor electrice pentru transportul de mărfuri face parte din planul de reducere a amprentei de carbon cu 30% până în 2030, potrivit normativelor UE, la implementarea cărora sunt obligate toate țările membre.

În prezent, însă, cea mai eficientă metodă de reducere a cantității de CO2 privind transportul de mărfuri este folosirea transportului feroviar, pe distanțe lungi, completat de folosirea camionului electric în ultima etapă din traseul de livrare a mărfurilor.

Pentru a se alinia normativelor UE, DSV Road a implementat un plan strategic de reducere a poluării, bazat pe patru piloni principali:

măsurarea amprentei de carbon – DSV Road măsoară cantitatea de emisii de dioxid de carbon generată de cantitatea de mărfuri transportate de companii, prin intermediul celei mai avansate aplicații de monitorizare a cantității de CO2 emise de transportul de mărfuri, CO2 Reporting Tool; în urma analizei, compania eliberează certificate verzi pentru companii

reorganizarea și optimizarea activității și a lanțului de aprovizionare pentru companii astfel încât să folosească transportul potrivit și rute mai scurte pentru a diminua consumul de combustibil și implicit cantitatea de emisii de dioxid de carbon

oferirea unui mix de combustibil potrivit pentru reducerea amprentei de carbon – spre exemplu, poate fi folosit biocombustibil în locul combustibilului fosil pentru transportul de mărfuri între România și țări din Europa

investirea în acțiuni de protejare a mediului înconjurător pentru a compensa efectul CO2 – clienții companiei pot susține financiar proiecte de reducere a amprentei de carbon

De asemenea, DSV Road are în plan dezvoltarea diviziei Green Transport, estimând, până la finalul anului, o dublare a cererii pentru soluții de transport verde în România față de 2022.

La nivelul grupului DSV este disponibil un fond de finanțare în valoare totală de 1 miliard de coroane daneze (peste 134 milioane euro), din care pot fi atrase investiții în programe de ESG, de reducere a CO2 și de protejare a mediului în România.

România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani. Astfel, pentru 2023, compania DSV Road se așteaptă la o creștere a business-ului cu 10%, după ce anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 70 de milioane de euro, mai mare cu 40% decât în 2021, datorită creșterii numărului de clienți și a cererii pentru toate tipurile de transport, în special grupaj și intermodal.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*