Am tot scris despre micile probleme cu Vodafone. Spun “micile probleme” pentru că niciodată nu au fost chestii majore. E ca într-o căsnicie monotonă, care scârțâie. Nu te bate soția/soțul la cap și nu face circ în fiecare zi, dar se tot adună mici probleme și după 5 – 10 ani îi pui capăt ca să scapi de el/ea. Sau, încerci să rezolvi problemele…
Eu sunt statornic chiar și atunci când vine vorba despre o rețea de telefonie mobilă. Am același număr de telefon încă de pe vremea “Connex Go”. L-am luat cu un telefon Ericsson și am rămas cu el. De-a lungul timpului am mai încercat, ocazional, cartele pre-paid în alte rețele, dar nimic nu m-a convins suficient.
Despre problemele cu Vodafone v-am mai spus:
- aceleași zone fără semnal sau cu semnal slab în Medgidia, Delta Dunării și, uneori, chiar în municipiul Constanța. Am făcut zeci de sesizări. Nu s-au rezolvat niciodată.
- “Ofertele” de prelungire sunt făcute, parcă, să alunge clienții. În ultimii ani îmi veneau cu abonamente mai scumpe și beneficii mai puține de fiecare dată.
- Adevăratele oferte erau mereu mai bune la pre-paid în loc de abonament, așa că fidelizarea practic nu exista.
Cum e prin alte rețele
Am testat Telekom și am văzut că semnalul nu este cel mai bun în multe zone. Da, e ok că ai acele abonamente cu trafic de net și minute nelimitate, dar nu mai e în regulă atunci când te anunță (Atenție: te anunță! nu te lasă să alegi) că îți măresc abonamentul.
Am testat Digi și am văzut cât de slab este semnalul de net și voce în jumătatea estică a României. Dacă plecam spre Delta Dunării, îmi luam “La Revedere” de la semnal înainte să urc în barcă, la mal.
Orange era singurul care avea semnal și la Medgidia, și în Constanța și – mai ales – în Delta Dunării. Doar că aveau nasul pe sus când era vorba de oferte.
Ce abonament și ce rețea am ales după 20 ani la Vodafone
Povestea care a pus capac și m-a făcut să plec de la Vodafone a venit în momentul în care mi-am dat seama că plătesc 7 euro pe lună – în anul 2020 – și am 4GB de Net. Poveștile de genul “Smart Family Bonus” nu mai mergeau.
Am avut de ales între a pleca la o cartela pre-paid de Vodafone (unde primeam muuuult mai multe beneficii la aceiași bani) și o altă rețea – care să-mi ofere și semnal bun de net și voce.
Știam că voi alege Orange, dar nu eram decis asupra tipului de cartelă sau abonament. Asta până când am citit mai multe despre YOXO și am văzut oferta lor de toamnă. YOXO este un abonament digital – îl configurezi, modifici și plătești dintr-o aplicație de telefon. Un fel de Revolut, față de un cont bancar.
Da, YOXO este pe piața de ceva vreme, dar prețurile nu foarte mici și faptul că nu avea apel în așteptare m-au făcut să-l evit. Din toamna 2020, YOXO are și apel în așteptare.
Pachetele din oferta de toamnă sună așa. Ai minute și SMS-uri nelimitate naționale și 3 variante de net:
- 20GB (fără roaming) la 19 lei
- 60GB (fără roaming) la 29 lei
- 100GB (din care 3,87 în Roaming) la 39 lei.
Oferta de toamnă este valabilă până la 31 octombrie. Ulterior, prețurile pot să rămână la fel sau să crească.
Pro și Contra abonamentul digital YOXO
Da, sunt chestii PRO și CONTRA. Sunt convins că multe le voi descoperi în timp. Iată-le pe cele care îmi vin acum în minte.
PRO: Marele lui avantaj este flexibilitatea. Poți oricând să adaugi un pachet suplimentar, să treci de la “cu roaming” la “fără roaming” și totul se întâmplă cu o apăsare de buton, din aplicație. Așa că ai scăpat de apeluri la “Serviciul de relații cu clienții” sau vizite în magazin.
Apropo, opțiunile suplimentare sunt:
- 20GB – 5 lei
- 100 minute internaționale – 5 lei
- Servicii premium – 5 Euro (nu lei). Încarci cartela cu 5 Euro credit și poți să plătești orice cu acei bani: taxa de pod, taxe de parcări sau poți da SMS-uri de donații către cauzele pe care le susții.
- Roaming WorldWide – 125 lei. Este roaming-ul în afara SEE. De banii aceștia primești 100 minute/sms-uri și 1GB de net. Eu, atunci când ajung în afara SEE, îmi cumpăr din aeroport o cartela pre-paid din țara respectivă cu 4-10 Euro și am net nelimitat și acces la toate aplicațiile care pot face apeluri (WhatsApp, FaceTime, Messenger).
Un alt atu este acela că primești bani înapoi pentru netul neconsumat. Nu toți, ci în anumite limite. Dar, dacă ești o persoană trecută de o anumită vârstă, sau care nu are nevoie de net mobil foarte mult, poți să ajungi să plătești 15 lei pentru o lună de serviciu mobil.
CONTRA: Faptul că nu poți să apelezi un consultant atunci când aplicația nu merge, poate să fie o problemă. Mai ales că la 48 ore după ce nu ai plătit factura pe luna viitoare serviciul se întrerupe.
O ciudățenie care te face să plătești în plus la început este legată de faptul că nu poți să treci de la Vodafone direct la YOXO. Trebuie, mai întâi, să te portezi la o cartela PrePay de la Orange (și asta durează 3-5 zile lucrătoare), plătești o extraopțiune de 6 euro și apoi, folosind aplicația, te portezi la YOXO. Asta e un fel de pedeapsă pentru utilizatorii non-Orange?
Concluzia mea după 20 ani de Vodafone și trecerea la YOXO
Mi-ar fi plăcut ca Vodafone să rezolve, după ani buuuni de sesizari, problemele de mai sus. Nu au făcut-o. Așa că i-am lăsat. Am ales o rețea care are acoperire mai bună în zonele în care eu mă mișc și un abonament care va fi la jumătatea celui de la Vodafone, dar care îmi oferă de 5 ori mai mult net și o flexibilitate foarte tentantă.
Am plătit 64 lei pentru 2 abonamente transformate în cartele PrePay de la Orange și voi achita 38 lei/lună pentru ambele, la YOXO. Ultima factură de la Vodafone a fost de 71 lei.
Eu am trecut, după 20+ ani, de la Vodafone la YOXO cu 2 abonamente. Probabil că vor urma și altele ale rudelor și apropiaților. Poate că vei spune: și dacă YOXO nu e bun? Well, am oricând varianta unei cartele PrePay sau abonament la Orange.
Abonamentul meu la Vodafone contine , nelimitat minute/ sms 130 gb trafic si video/social pass nelimitat 5 euro
Abonamentul tatalui meu la Orange contine nelimitat minute / sms 100 gb -5.5 euro
Preturi cu tva . Probabil i l as fi negociat mai bine dar el oricum nu foloseste net.
Deci nu spune ca yoxo e un deal bun ..
periode contractuale facute pe 1 an la ambele. (Nu e ca si cum as vrea sa mai cer ceva la 5 euro cu tva)
Suntem pe retele diferite pt ca unde merge el nu are semnal la
Vdf si unde merg eu n am org.
Cat despre yoxo . E ca o cartela maxim usor administrabila pt batrani sau copii . In rest nu induce lumea in eroare . Invatati sa cereti oferte nu sa accept orice primiti .
Ms
@Alex: După ce am scris acest articol și am cerut portarea, am primit un telefon de la un angajat Vodafone care îmi dădea o super oferta la 3 euro și jumătate. Este acea ofertă pe care o primești abia după ce depui cererea de portare de la Vodafone.
Beneficiile erau bune, dar problemele cu zonele fără semnal nu le puteau rezolva.
Apropo, nu am trecut la YOXO, ci am rămas pe cartela Orange. Asta pentru că YOXO îți impune să plătești următoarea factură în avans în 48 ore și apoi îți blochează numărul. Sunt convins că nu s-ar fi întâmplat să nu o plătesc eu la timp, dar nu am încredere că banca sau YOXO ar procesa la timp o tranzacție. Voi decide dacă aleg YOXO mai târziu. Acum sunt mulțumit cu portarea la Orange Prepay.
PS: am cerut oferte de la Vodafone timp de 18 ani. În ultimii ani nu mi-au mai oferit nimic altceva cu excepția acelei oferte făcute după portare. Pe care nu am mai acceptat-o eu.
Salut. Cum exact ai facut portarea catre Yoxo? Sunt si eu tot pe Vodafone, cu abonament. Nu am gasit nicaieri procedura.
@Adrian: nu poți să faci portare direct de la Vodafone la YOXO. Te portezi mai întâi la cartela Orange și apoi de acolo te portezi la YOXO după o lună
In cazul portarii vodafone-yoxo, se poate face redirectionarea apelurilor sau ramai 3-5 zile cu numarul blocat?
@Georgica: buna intrebare. Cred ca doar cei de la Orange pot raspunde. Initial nu te puteai porta direct la YOXO, ci trebuia sa iei pt o luna o cartela prepay de la orange, asa ca nu ramaneai deloc cu numarul blocat.