Un gând despre nivelul serviciilor de curierat din România: din octombrie până în ianuarie calitatea livrărilor lasă mult de dorit. Oare de ce nu își angajează mai mulți oameni? Nu de alta dar, pe termen lung, au de pierdut mai mult din anti-reclamă.
Mie mi-ar plăcea să văd Servicii de curierat care sunt plătite în conformitate cu livrare.
Să zicem că un colet obișnuit (un telefon mobil, de exemplu) e livrat pentru 18 – 21 lei. OK, pentru mine asta e taxa de curierat rapid: 2 zile de livrare maxim. Nu vreau overnight shipping. Dar cred că un colet normal poate fi preluat la ora 12.00 – 15.00, poate să ajungă până seara de la București la Constanța și a doua zi dimineață să plece către destinație.
Mi se pare normal ca acel colet să întârzie rezonabil dacă sunt drumuri blocate de nămeți, inundații sau alte fenomene naturale. Dar un volum mare de livrări de Black Friday sau Crăciun nu are voie să îmi întârzie pachetul pentru mai mult de 5 zile.
Și aici vine ideea: cum ar fi ca atunci când comanzi ceva și alegi o livrare să se întâmple ca în USA, cum face Amazon:
- vrei livrare overnight? Plătești mai mult – 25 – 30 lei pentru un colet obișnuit e rezonabil.
- vrei livrare de de 2-5 zile atunci plătești o taxă de 18 lei.
- nu te interesează când ajunge marfa și poate să vină și după 9 – 11 zile? Atunci nu se mai cheama “Curier Rapid”, ci doar “Poștă” sau cum vrei să-i zici. Taxa nu merită să fie mai mare de 10 lei.
- are curierul volum prea mare și întârzie cu coletul tău mai mult de 20 zile? Livrare să fie gratis! Pentru că în 20 zile și dacă trimiți un om să îl pună la tren și trenul acela oprește în toate haltele de pe traseu – marfa tot ajunge la destinație.
Ai și alte idei? Le discutăm în comentarii, mai jos, sau pe Pagina de Facebook boio.ro.
Eh, in romania nu merge aia cu platesc mai mult dar sa mi-l livreze, tot de cacat o sa fie. A fost sameday pentru bucuresti, livrare intr-un interval orar si nimic … toti se plang, statisticile sus sunt bune comenzile au plecat, sunt achitate, restul dumnezeu cu mila.
Salariile sunt mizere pentru ca abia le pot acoperi din cei 15 lei /colet, iar la contractele mari preturi si mai mici ba chiar la jumatate.
Toate astea merg mana in mana cu sintagma (romanii cumpara tot timpul cel mai ieftin).
Las asta aici https://tracking.dpd.de/status/en_US/parcel/05168965137890
E din Olanda spre Bucuresti. A facut 6 zile pana in Mogosoaia in depozitul DPD. In ziua de 16 au decis ca lipseste pe pachet nr de telefon si ca nu vor face livrarea (da pe site la DPD apare “Consignee address not correct” dar mi-au spus ca e ceva standard, pachetul nu avea nr de teleofon asa ca nu l-a dat la livrare. De atunci in fiecare zi le spun telefonic ca adresa e corecta si ca poate fi livrat lasant si telefonul. Se promite ca maine iese la curier. Si tot asa ramane pe site la ei, iar livrarea nu se face. Deja au incucurcat multa treaba, vor fi ocoliti pe cat posibil (adica nu aleg sa platesc sa fie prin ei si raman la DHL sau UPS). Cred ca si posta romana a reusit livrari mai rapide decat DPD in acest caz (nerezolvat inca)
@ionica: eu cred ca sunt mulți cumpărători care ar plăti în plus ca să aibă coletul mai repede. Așa că firmele de curierat ar putea să aibă și bani pentru salarii mai mari.
@Dragos: din păcate, se întâmplă și la case mai mari.
A mai trecut o zi. Tot neplecat din sediul DPD apare :(
@Dragos: eu as merge la ei la sediu să-l iau de acolo.