Grupul Lasselsberger Ceramics România, producătorul plăcilor ceramice marca CESAROM, format din companiile SANEX S.A. și LASSELSBERGER S.A., a înregistrat în 2020 o creștere a cifrei de afaceri de aprox. 10% comparativ cu anul precedent, în timp ce profitul grupului s-a dublat. Pentru anul în curs, compania estimează o creștere a cifrei de afaceri cel puțin egală cu cea din 2020.
Potrivit reprezentanților companiei, volumul de gresie și faianță comercializat în 2020 s-a ridicat la aprox. 8 milioane de metri pătrați, în creștere cu 4% față de anul 2019.
Conform datelor companiei, exportul de produse a atins anul trecut nivelul înregistrat în 2019 și reprezintă circa 5% din cifra de afaceri totală. Cele mai dinamice piețe externe pentru companie rămân în continuare: Austria, Bulgaria, Cehia, Islanda, Republica Moldova, Suedia și Ungaria.
În 2021, Lasselsberger Ceramics România mizează pe continuarea investițiilor în liniile de fabricație de la fabrica SANEX din Cluj-Napoca, planificând investiții de peste 2 milioane de euro. Acestea vizează creșterea calității produselor, eficientizarea activității logistice în interiorul fabricii, prin două linii complet automatizate de sortare și diminuarea consumului de energie prin implementarea unor sisteme inteligente de monitorizare a consumului.
„Suntem încrezători că anul 2021 ne va aduce rezultate mai bune decât anul trecut, cererea pentru produsele CESAROM fiind pe un trend crescător. Tot mai mulți clienți se conving de faptul că placile ceramice produse în România sunt de cele mai multe ori superioare calitativ celor din import, pentru categoriile respective de preț. Această majorare va fi susținută și de expansiunea construcțiilor noi în principalele orașe din țară, dar și de creșterea interesului pentru renovări după perioada de pandemie”, a declarat Petrișor Grindeanu, Director General al Lasselsberger Ceramics România.
Cele mai solicitate produse din portofoliul CESAROM în 2020 au fost plăcile de gresie porțelanată de format 60 x 30 cm, segment în care CESAROM este lider de piață, iar dintre acestea compania a înregistrat vânzări de top cu gresiile de tip parchet (cunoscut și drept greso-parchet), cele care imită cimentul sau cele care imită pietrele naturale precum granitul sau travertinul. Cele mai populare modele din oferta CESAROM au fost: Canada, Granito, Piedra, Tanum, Traver sau Woodstyle.
Din datele companiei, românii care au achiziționat plăci ceramice CESAROM în 2020 au alocat un buget care a variat între 2500 lei și 3500 lei în funcție de preferințe, de la un buget mediu de 1500 lei înregistrat cu cu un an în urmă. Creșterea bugetului vine ca urmare a măririi suprafețelor placate și a înclinației românilor către produse de o calitate superioară. Totodată, potrivit CESAROM, o influență importantă asupra bugetului alocat de români o generează atât puterea economică a orașului de reședință, dar și gradul de informare asupra caracteristicilor tehnice și funcționale ale gresiei și faianței. În topul regiunilor care au generat cele mai multe vânzări anul trecut pentru produsele CESAROM s-au situat Bucureștiul, Ardealul și Moldova.
Be the first to comment