Pe 5 iunie, Boiler Coffee Shop, un business mic din domeniul specialty coffee, a deschis o nouă locație în zona Piața Muncii: Boiler Milk & Coffee. Un coffee shop de 18 metri pătrați, care se vrea a fi un laborator de preparat și servit cafea de specialitate, la cele mai înalte standarde ca calitate, dar și un mod de experimentare senzorială adresat comunității unui cartier bucureștean. Conceptul a fost dezvoltat și implementat în mare parte pe durata pandemiei, într-un climat nesigur și plin de riscuri, iar investiția s-a ridicat la suma de 35.000 de euro.
„Ideea extinderii ne-a venit după deschiderea primei cafenele, în Piața Romană, acum aproape 4 ani, bazată pe relația directă și specială între barista și iubitorul de cafea. Am observat că românii încep să înteleagă și să aprecieze specificul unei cafele de specialitate și, ca urmare, aleg coffee shop-uri unde pot găsi un barista cu experiență în domeniu, produse de calitate, dar și proceduri care urmăresc păstrarea calității și a gustului cafelei. Lansarea Boiler Milk & Coffee a fost pasul următorul, pariul că un astfel de loc poate crește și supraviețui și într-un cartier bucureștean, continuând să educăm oamenii în spiritul curiozității și descoperirii universului cafelei de specialitate”, a declarat Paul Ungureanu, fondatorul Boiler Coffee Shop.
La 3 săptămâni de la deschidere, Boiler Milk & Coffee servește cafea to-go și cafea de preparat acasă oamenilor din zona Piața Muncii, respectând toate măsurile de siguranță în contextul actual. Valoarea medie a bonului de casă este de 25 lei. Comunitatea crește, locuitorii cartierului devin oaspeții coffee-shop-ului și, încet, pun în mișcare un business a cărui provocare este să rămână în picioare într-o perioadă dificilă și să replice același model în alte cartiere din capitală.
Oamenii
Fondatorul Boiler Coffee Shop, Paul Ungureanu este barista de mai bine de 15 ani, campion național la latte art, fondatorul primei școli de cafea din București, trainer și consultant în deschiderea a numeroase coffee shop-uri pe plan local. În 2016 Paul a deschis Boiler Coffee Shop la Piața Romană, într-un spatiu de 25 de metri pătrați, la vremea respectivă convins că un astfel de loc dedicat 100% calității trebuie să fie cât mai aproape de centrul orașului. Pe drum s-a alăturat Radu Solo, barista, consultant în domeniul specialty coffee și coffee explorer în mai toate orașele lumii – maxim pasionat de gust și de dezvoltarea celor mai challeging produse pe bază de cafea de specialitate. Echipa a fost completată de Răzvan Gabriel Popa, business angel și responsabil de strategie financiară, în momentul în care a devenit clar că următorul pas este extinderea business-ului spre cartiere.
Conceptul
Cât se poate de simplu: cafea de specialitate, prăjită în loturi mici în întreaga Europă, preparată la cel mai înalt standard de calitate de barista pasionat. Plus o relație directă cu cel care gustă, respectiv cumpără cafeaua, stârnirea curiozității și a atașamentului pentru gust și experiment. Până la urmă e vorba de pasiune de la cel care prajește, la cel care prepară, la cel care gustă. Un întreg circuit.
Locul
18 metri părtrăți cu un design bine gândit în cele mai mici detalii de o echipă coordonată de arhitectul Alexandru Dabija. Curat, minimalist și cu concept care pune în prin plan dualitatea, legătura dintre două elemente – alb și auriu, cald și rece, lapte și cafea, barista și oaspete. Două jumătăți ale unui întreg.
Cartierul
De ce la Piața Muncii și nu în centru, pentru un produs de calitate superioară care are în spate un proces atât de elaborat de dezvoltare și preparare? În primul rând pentru că oamenii care beau cafea bună locuiesc peste tot, nu doar în centru. În al doilea rând pentru că aceste cartiere bucureștene au nevoie de ”combustibilul” lor ca să crească și ca să se dezvolte, la fel ca în multe alte orașe europene. Cafea = comunitate și invers și este minunat să contribui la creșterea business-urilor mici de lângă tine, să fii parte din ele, să fii ”vecin” cu ele.
Pariul pentru mai departe
Pentru următorul an, Boiler Coffee Shop are planuri de extindere în offline, prin deschiderea a altor 3 specialty coffee shop-uri, cu suprafețe între 18 – 25 mp. De asemenea, își propune să dezvolte o aplicație care să permită clienților să comande online, cu opțiunile de delivery pentru cafea boabe și cafea preparată cold brew sau order & pick up.
Be the first to comment