Bilanț 2023: Peste 3.800 de reclamații primite de ANCOM din partea utilizatorilor de servicii de comunicații electronice și de servicii poștale

Tu ce ai instalat pe telefonul mobil și ce rulezi în browser?
Telefon mobil

În cursul anului 2023, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a primit și soluționat 3.835 de reclamații din partea utilizatorilor serviciilor de comunicații electronice și serviciilor poștale în România, din care 70% au vizat sectorul comunicațiilor electronice, iar 24% sectorul serviciilor poștale.

Servicii de comunicații electronice Cele mai multe reclamații, 70% din total, au vizat serviciile de comunicații electronice furnizate de operatori. Principalele nemulțumiri s-au referit la probleme legate de relația contractuală cu furnizorii, inclusiv rezilierea contractelor (18% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), modificarea unilaterală a contractelor (12%), facturarea serviciilor de comunicații electronice (11%), derularea contractelor la distanță (11%) sau gradul de acoperire cu servicii de voce și internet (9%).

Un procent de 17% din reclamațiile din domeniul serviciilor de comunicații electronice au vizat procesul de portare a numerelor de telefon, în timp ce 8% au fost legate de serviciul de roaming, cu accent pe condițiile de utilizare în Spațiul Economic European (Roam like at home).

Datele arată că Vodafone România a fost furnizorul cel mai frecvent reclamat, cu 32%, urmat de Orange România – 20%, RCS&RDS – 11%, Telekom România Mobile Communications – 11% și Orange Communications S.A.- 7%.

Servicii poștale din totalul reclamațiilor, 24% au privit serviciile poștale, principalele probleme reclamate fiind nelivrarea trimiterilor poștale (24% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale), deteriorarea trimiterilor poștale (18%), termenul de livrare (16%) și pierderea sau furtul acestora (13%).

În funcție de numărul de reclamații pe domeniul serviciilor poștale transmise ANCOM, cei mai reclamați furnizori au fost Fan Courier (30%), Cargus (23%), Dynamic Parcel Distribution (18%) și Poșta Română (6%).

Alte subiecte reclamate 6% din reclamațiile primite de ANCOM au vizat alte subiecte, printre care echipamentele radio, regimul rețelelor de infrastructură și procedurile de alocare a frecvențelor pentru emisiile radio.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*