Deși are cel mai mic număr de turiști străini din Uniunea Europeană, după ce a ratat și participarea la cel mai mare târg de turism din lume în primăvară, România absentează cu stand național și de la tărgul de turism B2B de la Paris
Asociația Incoming Romania, alcătuită din tur operatori specializați în incoming (primire de turiști străini în țară) consideră că România a ratat o mare șansă de promovare turistică pe piețele franceză și europenă prin neparticiparea cu stand național la târgul de turism de la Paris – IFTM Top Resa 2023, târg dedicat profesioniștilor din turism, de tip business-to-business, organizat ca în fiecare an în perioada 3-5 octombrie 2023.
“În fiecare din aceste zile, de la 09:30 la 19:00, tur operatori din întreaga lume își prezintă ofertele. Vizitatorii sunt doar oameni de turism: agenți de turism, oficiali, hotelieri, profesioniști, studenți, profesori, jurnaliști, oameni de afaceri. Tărgul este organizat cu spații pentru standuri naționale și regionale, dar și pentru firme, operatori de incoming, croaziere, turism sustenabil, turism de afaceri.
Deși în târg se vobește puțin și sporadic și românește, prin participarea ca vizitatori profesioniști sau în structuri internaționale de incoming a unor membrii ai asociației Incoming Romania, din nefericire, România ca destinație nu este prezentă.
Menționăm că momentul era unul favorabil promovării țării noastre având în vedere campania de publicitate pentru destinațiile din România efectuată pe autobuzele turistice din Paris în perioada Campionatului Mondial de Rugby din Franța, pentru că avem o nouă ambasadoare a României la Paris – activă susținătoare a destinațiilor României, la București s-a deschis de curând un mare centru francofon, la TV5 rulează filme de promovare a României turistice, în Franța există o mare simpatie și solidaritate pentru România și Polonia în contextul războiului din Ucraina iar în România sunt prezenți soldați francezi.
Credem că am irosit încă o mare oportunitate de a fi mai activi pe piața franceză și de a ne regăsi în mai multe cataloage de turism.
În acest context Asociația Incoming Romania cere guvernului și Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului să urgenteze înființarea Organizației Naționale de Management al Destinației România ca Organizație de Promovare Turistică a României pentru a profesionaliza și eficientiza acest proces” – Asociația Incoming România.
Asociația Incoming Romania reunește peste 40 de companii de turism românești specializate în primirea turiștilor străini în România. Misiunea noastră este de a promova destinația România și de a dezvolta in mod durabil si sustenabil turismul de incoming – motor al dezvotării economice naționale și locale.
Be the first to comment