ANAT consideră că actuala ediție a Târgului de Turism al României reprezintă o revenire la normalitate

Dumitru Luca. FOTO ANAT

Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) salută reluarea Târgului de Turism al României în perioada 24-27 februarie, eveniment unde ANAT este partener principal încă de la prima ediție, din aprilie 1999.

Evenimentul, organizat de ROMEXPO, se desfășoară în pavilionul B2 al Centrului Expozițional, și se bucură de prezența a 85 de companii renumite din industria turismului.

Gradul de internaționalizare al târgului este de 46%, la #TTR2022 fiind prezente companii din 11 țări: Bulgaria, Grecia, Israel, Italia, Japonia, Moldova, Palestina, Maroc, România, Spania, Ungaria. Consultanții în turism așteaptă vizitatorii atât cu oferte speciale pentru vacanțele de primăvară sau vară, cât și cu recomandări pentru o călătorie în siguranță. Pachetele turistice, all inclusive sau demi-pensiune, către destinații precum: Bulgaria, Grecia, Croația, Dubai, Spania, Turcia, Egipt, Kenya, Portugalia, Iordania și multe altele beneficiază de reduceri totale de până la 50% la #TTR2022.

”După o pauză de doi ani, iată că turismul românesc se reîntoarce la normalitate, pas cu pas. Chiar dacă turismul a mers înainte, cu toate dificultățile și obstacolele întâmpinate, se simțea nevoia unui târg național de turism. Actuala ediție a Târgului de Turism al României –a cărui organizare a stat, până nu cu mult timp în urmă, sub semnul incertitudinii din cauza pandemiei – constituie un al doilea moment zero al turismului românesc. Putem să o luăm de la capăt și, cu experiența ultimilor doi ani, să dezvoltăm și mai mult industria călătoriilor.

Avem agenții de turism expozante, regiuni, organizații, reprezentanțe ale altor țări. Consider că, pas cu pas, ne revenim la normal. În ultimii doi ani, tot ce ne-am dorit a fost să fim lăsați să lucrăm, să ne desfășurăm activitatea și să contribuim la dezvoltarea turismului românesc. Turismul implică mult întâlnirile față în față, atât între partenerii de afaceri, cât și între turiști și prestatori, dar și cu partenerii din mass-media, care ne-au sprijinit întotdeauna. În industria serviciilor, contează foarte mult interacțiunea umană. Mă bucură că o parte dintre agențiile de turism au venit în întâmpinarea turiștilor cu oferte speciale și cu programe atractive.

Agențiile de turism au supraviețuit – deși cu greu – pandemiei și au dat dovadă de profesionalism, alături de ceilalți parteneri din turism. Sperăm ca de acum înainte să avem o perioadă de ascensiune a turismului, ținând cont de dorința oamenilor de a călători.  Și sperăm ca România să devină la rândul ei o destinație turistică și să dezvoltăm și partea de incoming, de atragere a turiștilor străini, deci de export de servicii”, a declarat Dumitru Luca, președintele ANAT, la deschiderea Târgului de Turism al României.

Agențiile de turism participante promovează atât turismul românesc, cât și turismul extern, iar pentru destinații clasice precum litoralul românesc, Bulgaria, Grecia, Turcia, Spania, Malta etc. sunt oferte early booking cu reduceri cuprinse între 20 și 40%. De asemenea, agențiile de turism oferă reduceri consistente și pentru pachetele către destinații exotice precum Kenya, Mexic, Maldive, Republica Dominicană, Sri Lanka, Zanzibar sau Thailanda, cu un discount de până la 30%, la hoteluri de 4 sau 5*.

Pe lângă ofertele early booking, agențiile de turism oferă, pentru anumite pachete turistice, reduceri suplimentare cu ocazia Târgului de Turism al României, cuprinse între 5% și 30%.

Târgul de Turism al României constituie o oportunitate pentru stabilirea de contracte între partenerii români, respectiv între partenerii români și cei externi dar mai ales o ocazie pentru public de a cunoaște personal consultanții de turism. În astfel de vremuri, oamenii simt nevoia mai mult ca oricând de o ”umbrelă”, de un sprijin. Această ”umbrelă” putând însemna cineva care să aibă grijă de tine iar acela poate fi angajatorul, consultantul, medicul, avocatul etc. Agentul de turism este consultant, oferă soluții, variante, opțiuni. Agenţiile de turism nu mai sunt privite de mult timp, în toată lumea, de către hotelieri sau de către companiile aeriene, drept revânzători sau comisionari, ci sunt văzute drept parteneri. Care pot şi au dreptul să creeze pachete turistice, să ofere cât mai multe opţiuni avantajoase clientului final. Consultantul în turism îți oferă cele mai bune și mai eficiente variante și îți scutește timpul de căutare. Plus că agențiile de turism pot negocia tarife mai bune.

Ultimii doi ani, afectați de pandemia covid-19, au determinat agențiile de turism să fie și mai flexibile și creative. Astfel că oferta actuală este mai variată, pe lângă destinațiile clasice, agențiile oferind destinații exotice operate cu curse charter, curse charter din Baia Mare și Cluj-Napoca către litoralul bulgăresc, circuite inedite, în peste 100 de țări, dar și circuite și excursii interne precum și mult mai multe oferte speciale de turism intern pe litoralul românesc, pentru stațiunile balneoclimaterice, pentru stațiunile montane, în Delta Dunării sau chiar și pentru turismul de aventură.

Accesul la eveniment se face pe baza Certificatului Verde, dar este permis si celor care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR, însă nu mai vechi de 72 de ore, sau al unui test antigen rapid, nu mai vechi de 48 de ore. Testele trebuie efectuate într-o unitate medicală autorizată. În plus, echipa GRAL Medical face testare antigen rapidă la punctul  amenajat în Parcarea B.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*