Analiză White Image: Pentru a face față crizei economice prognozate, retailerii vor folosi mai eficient datele avute, inteligența artificială și alte tehnologii

Andrei Georgescu. FOTO Confident PR

În 2023, retailerii se așteaptă la o creștere de 10% a vânzărilor de produse sau servicii față de anul trecut, în condițiile în care inteligența artificială și alte tehnologii nou apărute vor fi folosite mai intens în atragerea clienților și promovarea brandurilor, arată o analiză realizată de White Image, cea mai mare agenție de email marketing din România. Totodată, compania subliniază că retailerii se pregătesc de o eventuală criză economică, apelând astfel la metode eficiente de promovare.

“2023 este anul în care focusul pe colectarea zero-party data devine prioritar în contextul anunțului celor de la Google de a bloca cookie-urile third-party. Focusul va fi pe unificarea datelor în platforme integrate care să permită gestiunea istoricului acțiunilor unui client, al inteligenței artificiale și al altor tehnologii avansate în promovarea produselor. Astfel, retailerii care reușesc să gestioneze mai eficient datele pentru a avea o comunicare cât mai personalizată si mai calitativă vor reuși să crească rata de fidelizare a clienților și să atragă alții noi. Totuși, în contextul crizei economice anunțate, ne așteptăm la creșteri diminuate față de estimările inițiale, la stagnări sau chiar reduceri ale vânzărilor”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

În acest sens, antreprenorul crede că atenția retailerilor va fi concentrată pe păstrarea numărului de produse de pe un bon (adică același volum al cumpărăturilor), iar în contextul inflației valoarea bonului poate să crească. Astfel, reprezentanții White Image estimează că zona de produse alimentare de bază, haine și încălțăminte, dar și de cosmetice va stagna în ceea ce privește numărul de produse achiziționate, chiar dacă la o valoare mai mare pe fondul inflației. În același timp, pentru electronice și electrocasnice, strategia comercianților se va concentra pe a diminua scăderea vânzărilor.

Astfel, pentru a susține vânzările, în retailul tradițional și online, pentru 2023 companiile investesc, pentru o mai bună gestiune a datelor, în tool-uri care integrează servicii de email marketing, SMS marketing și de customer support. Toate acestea nu pot face decât să creeze mai multe oportunități de comunicare mai relevante și cu costuri mai mici, ceea ce ar optimiza cheltuielile de marketing. În plus, pentru a susține eforturile cu un buget potențial mai mic se va vorbi tot mai des de:

automatizarea taskurilor repetitive de raportare și de integrării de date

identificarea oportunităților de personalizare a mesajelor pentru a îmbunătăți campaniile

folosirea mai eficientă a datelor primare existente și formalizarea dacă este cazul a procedeelor de colectare a acestor date – astfel încât această zonă să devină strategică

informarea completă a clienților prin programe de onboarding, garanții, educare sau suport; astfel clienții vor primi toate informațiile și serviciile necesare după efectuarea unei achiziții, pentru a beneficia de produs/serviciu la capacitatea maximă

identificarea unor beneficii care pot reîmprospăta relațiile cu clienții inactivi

lansarea unor programe de fidelizare și comunicare personalizate

“Anul acesta, focusul companiilor va fi preponderent pe strategii de păstrare a actualilor clienți, prin creșterea bazelor de date de informații zero-party data, colectate prin acordarea de discount-uri și alte facilități actualilor clienți. Având în vedere că rezultatele din social media, Facebook sau Tik-tok sunt în scădere sau chiar lipsesc în unele cazuri, alături de impredictibilitatea generată, companiile își concentrează eforturile și bugetele de marketing în mutarea audiențelor către acele canale de comunicare mult mai controlabile ,precum email sau SMS marketing, care generează și rate de click de 2-3 ori mai mari decât social media și un ROI (return on investment) de neegalat de alte canale de comunicare”, explică Grațiela Lupu, co-fondator White Image.

Reprezentanții White Image punctează, totodată, că avansul tehnologiei în marketing se va resimți puternic în 2023, asigurând o mai mare vizibilitate brandurilor și ajutând la o promovare mai precisă a produselor sau a serviciilor în mediul online, un focus mai mare pe obținerea încrederii clienților prin livrarea de conținut de calitate și o mai mare transparență în folosirea datelor personale.

Astfel, standarde precum DMARC și BIMI vor fi tot mai folosite, cel puțin legate de comunicare prin canalul de email (care oferă mai multă încredere). În același timp, companiile vor folosi în comunicările automatizate de customer journey tot mai multe email-uri cu conținut interactiv și mai dinamic, pe baza tehnologiei AMP, care cresc atât rata de atenție, de implicare și de fidelizare a clienților, cât și cea de achiziție. Spre exemplu, vor fi folosite tot mai des email-uri care să conțină sondaje care pot fi completate direct în corpul email-ului, conținut care să fie actualizat în timp real, cum ar fi prețuri sau disponibilitatea stocului de produse, carusel de produse, meniuri expandabile și opțiunea de face rezervări sau confirmări direct din corpul email-ului.

De asemenea, un impact foarte mare în 2023 îl va avea inteligența artificială. Aceasta va fi folosită pentru crearea de conținut online, fie pentru răspunsuri către clienți, fie texte informative, tehnologiile ChatGPT, CopyAI și Magic Write fiind tot mai prezente în tacticile de promovare. Astfel, și rolul specialiștilor în marketing urmează să se schimbe, fiind atât responsabili de partea de creativitate, cât și de gestionarea aplicațiilor de inteligență artificială pentru creare de conținut, iar timpul de execuție pentru anumite sarcini de marketing și costurile de promovare vor scădea.

“În 2023, tehnologia și datele agregate ne vor oferi o înțelegere mult mai bună a consumatorilor și a relațiilor companiilor cu aceștia. Deși inteligența artificială poate îndeplini o parte importantă din activitatea de marketing, totuși aceasta nu poate analiza datele pe care le obținem despre consumatori și preferințele acestora. La White Image găsim atât metode de obținere a acestor date ale potențialilor clienților, cât și interpretăm corect și implementăm strategii de promovare și de creștere a vânzărilor”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Totodată, firmele se pregătesc de o eventuală criză economică în 2023. Strategia lor în această situație ar presupune ca serviciul de email marketing să fie adaptat pentru un astfel de context, ceea ce ar implica o atenție sporită pe personalizarea mesajelor – folosirea la capacitate maximă a datelor existente, dar și tendința de captare de noi date care să facă comunicarea mai relevantă, generarea de conținut de calitate și experiențe cât mai plăcute.

În acest caz, având loc schimbări în comportamentul de achiziție avut de consumatorii românii, White Image le recomandă companiilor să analizeze în detaliu ce îi convinge pe aceștia să cumpere, care sunt interesele clienților, cum pot promova produsele sau serviciile astfel încât să crească șansa de achiziție, să analizeze datele deja existente, dar și să automatizeze o parte din activități astfel încât să reducă cheltuielile.

Despre White Image

Fondată în 2003, White Image este prima și cea mai mare companie de email marketing în România. Dezvoltată de români specializați în marketing, White Image a adus un concept nou de activitate, punând bazele unui segment de business stabil pe piața locală. În prezent, compania oferă servicii de email marketing, creare și concepere campanii de marketing și alte servicii de promovare pentru sute de clienți din România, Europa și Asia, din domeniile auto, banking, travel, retail, ecommerce, pharma și altele. Pentru campaniile inedite realizate pentru clienți, White Image a obținut 6 premii internaţionale la Marketing Sherpa Award, în SUA, cea mai prestigioasă competiție de email marketing din lume.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*