9 sfaturi de la un om care lucrează de 9 ani de acasă. Cum să ai un “home-office” care să te ajute să fii productiv

Un scaun comfortabil pentru productivitate maximă. FOTO Ikea Markus
Un scaun comfortabil pentru productivitate maximă. FOTO Ikea Markus

Da, lucrez din 2011 de acasă. Ba, pot spune că am mai avut o repriză de lucrat de acasă între 2002 și 2005, înainte să plec în Statele Unite ale Americii pentru 6 ani.

În meseria de jurnalist, corespondent al unei televiziuni centrale, munca de pre-documentare se face de acasă. Am fost corespondent Realitatea TV și în paralel am lucrat pentru ziarul Adevărul și mai aveam și alte colaborăti. Este adevărat că și la TV și la ziar ai nevoie să faci și teren. Ulterior mă întorceam acasă pentru a scrie reportajele.

Din anul 2015 sunt tot jurnalist, dar lucrez pentru Trustul Media CityDigital din Constanța. Munca de zi cu zi se desfășoară 25% pe teren și restul de acasă.

Acasă înseamnă pentru mine locul în care sunt și doi copii mici (acum au 4 și 7 ani), așa că lucratul de la domiciliu era, de multe ori, o provocare. Mai ales atunci când scrisul cere liniște sau când înregistrarea unui podcast nu se poate face decât în fața unui microfon care captează doar vocea vorbitorului.

În toți acești ani am ajuns să gândesc și acum pun pe “hârtie” câteva reguli pentru lucratul de acasă. Ele sunt valabile pentru cei care au o muncă legată de computer. Nu prea se aplică la un tâmplar, de exemplu.

1. Folosește o cameră cât mai îndepărtată de cea a copiilor. În cazul meu, copiii au nevoie să parcurgă o scară și trebuie să treacă prin 3 uși pentru a ajunge la mine la birou.

2. Nu uita să ai multă lumină naturală, dar și surse de lumină albă și galbenă pentru lucrul la anumite ore.

3. Aerisește în fiecare noapte camera. Pe timp de primăvară sau toamnă eu stau cu geamurile deschise și în timpul zilei. Evident, acest lucru este greu de realizat atunci când plouă sau când dincolo de geam ai ditamai bulevardul aglomerat.

4. Prize! Cât mai multe prize. Asigură-te că ai la îndemână o foarte bună conexiune de net, priză TV și prize electrice. În felul acesta nu vei sta să întinzi cabluri pe jos și să aduci prelungitoare pe sub birou. Eu am în birou 14 prize electrice. Da, știu că poate să pară puțin exagerat, dar 8 dintre ele sunt folosite permanent. Evident, e ideal ca prizele să fie cât mai aproape de biroul tău.

5. Confort termic asigurat. Un calorifer de 2 m lungime și o unitate de aer condiționat își fac treaba excelent în biroul meu. Eu lucrez bine la 21 grade Celsius, indiferent de anotimp. Vara am o unitate de aer condiționat care nu îmi bate în cap și iarna un calorifer cald care crează temperatura ideală în acea cameră.

6. Spații de depozitare. 3 dulapuri, 4 sertare și câteva rafuri sunt de ajuns pentru mine. Toate, făcute pe comandă și gândite în așa fel încât să fie la îndemână în orice situație. La îndemână nu înseamnă și “la vedere”. Nu vreau să am un vraf de documente și aparatură pe birou, ci să fie frumos, în sertare separate.

7. Un fotoliu în plus. Biroul nu ar fi complet dacă nu ai și un loc de relaxare. Poate că vrei să citești o carte sau un articol pe iPad. Poate că vrei să te relaxezi atunci când ai o discuție mai lungă la telefon. Un fotoliu comod este ideal. În plus, este un bun mod de a oferi un spațiu confortabil unei persoane care te vizitează la biroul de acasă.

8. Totul dintr-o privire. Nu ascunde ceasul pe o noptieră și nici alte accesorii utile prin sertare. Asigură-te că poți vedea cât e ceasul doar cu o privire. Ai nevoie să te uiți la TV (eu făceam înainte monitorizare a știrilor, de exemplu), atunci acel TV trebuie să fie la o distanță comodă, drept în față. Nu sus, nu în spate sau pe un perete lateral.

9. Scaunul ideal. Orice om care lucrează la birou (acasă sau într-o clădire de firmă) trebuie să aibă în vedere sănătatea coloanei vertebrale. Eu folosesc un IKEA Markus și îl recomand tuturor. Este scaunul care m-a scăpat de durerile de spate și pe care stau, uneori, chiar și 12-14 ore/zi. Nici să nu te gândești să iei un scaun ieftin! Un IKEA Markus, de exemplu, costă aproximativ 580 lei. Își merită fiecare bănuț! Și mai e un amănunt important: biroul să fie la înălțimea coatelor și ecranul computerului la înălțimea ochilor.

Ai și alte idei? Lasă-le în comentarii sau pe pagina de Facebook boio.ro.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

1 Comment

  1. Si eu am inceput cu un birou reglabil pe inaltime de la Ikea, am si un scaun directorial cu suport lombar si cap de la momax, prize in perete, lumina, canapea si TV. Monitor de 27”, suport pentru MacBook insa lipsesc boxurile pentru depozitare. Toate astea sunt in living pentru ca, o camera e a lui David si una e dormitorul. La casa, e cu totul altceva.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*